۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
تفحص از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان بنادر کلید خورد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

تفحص از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان بنادر کلید خورد

حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان بنادر و دریانوردی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش بازار ، سید البرز حسینی، در تشریح نشست روز سه شنبه (۴ خرداد ماه) کمیسیون عمران، گفت: دستور کار اول کمیسیون رای‌گیری در خصوص تحقیق و تفحص از شرکت های زیرمجموعه سازمان بنادر و دریانوردی بود؛ این طرح طی دو جلسه در کمیسیون عمران با حضور مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت. از این رو باتوجه به محورهای ۱۲ گانه درخواست کنندگان که بخشی از آن در خصوص قراردادهای زیر مجموعه و خروج اطلاعات از سازمان دریانوردی و همچنین سیستم ناکارآمد مدیریتی این مجموعه بود، اعضای کمیسیون عمران با آن موافقت کردند.

وی ادامه داد: دستورکار دوم کمیسیون عمران بررسی ۴ لایحه در خصوص زیر مجموعه های وزارت راه و شهرسازی بوده که اولین آن بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده (ای دی آر) بود. این توافقنامه برای حمل مواد خطرناک آیین نامه‌های مخصوصی داشته که ما عضو آن نیستیم به همین دلیل بسیاری از ظرفیت‌های حوزه حمل و نقل را از دست داده ایم.

حسینی اضافه کرد: با توجه به عدم عضویتمان در موافقنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده، نمی‌توانیم از ظرفیت کشورهای اروپایی استفاده کنیم و همچنین سایر کشورها نیز برای حمل مواد خطرناک نمی‌توانند از اقلیم ایران استفاده کنند. لذا باید با توجه به ظرفیت حمل و نقل کشورمان باید به آن کنوانسیون بپیوندیم؛ از این رو اعضای کمیسیون با این توافقنامه موافقت کرده که پس از بررسی در کمیته مربوطه به صحن مجلس ارسال خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:  لایحه آیین نامه موسسه های به رسمیت شناخته شده (آر-اُ) در زمینه را به خدمات صدور گواهینامه های قانونی فنی و ایمن دریایی الحاقی به کنوانسیون بین المللی ایمن جان اشخاص در دریا(سولاس) موضوع دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت؛ در حال حاضر دو موسسه در این خصوص گواهینامه صادر می‌کنند، این لایحه ایران را به کنوانسیون‌های بین المللی اضافه می‌کند تا سطح کیفی آموزش‌های ایمنی دریا ارتقاء پیدا کند از این رو مورد موافقت اعضای کمیسیون عمران قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: دو لایحه موافقتنامه سرویس‌های هوایی دو جانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق و دولت جمهوری صربستان که فرصت های تبادل کالایی و مسافری را از طریق استفاده از خدمات هوایی برای کشورمان برقرار می کنند نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت. باتوجه به فرصت‌هایی که این دو لایحه برای کشورمان ایجاد کرده و ارتباطاتمان را تسهیل می‌کنند، مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار گرفتند.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: لوایحی که امروز در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گرفت موجب استفاده ایران از ظرفیت های سایر کشورها  و همچنین استفاده متقابل کشور ها از ظرفیت حمل و نقلی ایران می‌شود، از طرفی ضمن اینکه عضویت در این توافقنامه‌ها و کنوانسیون‌ها مغایر با قوانین داخلی کشورمان نیست بلکه هیچ اجباری هم برای پذیرش آن‌ها وجود ندارد همچنین عضویت ما در این توافقنامه ها دانش فنی و حمل و نقلی کشور را افزایش خواهد داد.

کد خبر: ۹۰٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha