۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
طرح «ملی مسکن» برای قشر ضعیف جامعه نیست| مردم استقبال نکردند
عضو کمیسیون عمران مجلس:

طرح «ملی مسکن» برای قشر ضعیف جامعه نیست| مردم استقبال نکردند

یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: ساختار «طرح اقدام ملی مسکن» برای قشر متوسط و ضعیف جامعه نیست.

به گزارش بازار، مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس درمورد طرح اقدام ملی مسکن اظهارکرد: طرح هایی در در دولت یازدهم و دوازدهم ارائه شد عملا برنامه و سیاست مدون و مشخصی برای حوزه مسکن نداشت.

وی با اشاره به رشد ۶۸۰ درصدی در حوزه مسکن به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب در سالهای اخیر گفت: طرح هایی مانند مسکن اجتماعی هم که مطرح شد عملاً به نتیجه ای نرسید و بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ساختار «طرح اقدام ملی مسکن» برای قشر متوسط و ضعیف جامعه نیست گفت: از سال گذشته که این طرح کلید خورد قرار بود واحدهایی زیر صد متر با پرداخت صد میلیون تسهیلات ساخته شود.

یوسفی گفت: قرار شد نرخ ساخت و ساز هم ثابت در نظر گرفته نشود تا بر اساس تورم افزایش پیدا کند لذا این طرح طرحی نیست که بتواند مشکل مردم را در حوزه مسکن حل کند و میزان و تعدادش هم خیلی چشمگیر نیست که حداقل نیاز یک میلیون واحد مسکونی در سال را پوشش دهد و در نتیجه با استقبال خوبی هم روبرو نشد.

این نماینده مجلس معتقد است نگاه به موضوعات اقتصادی به ویژه حوزه مسکن بدون برنامه ریزی و بدون توجه به تاثیرات آن در معیشت مردم عملاً فایده ای نخواهد داشت.
عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی باید میزان تسهیلات را برای مردم افزایش دهند.

در ادامه، محمود فاطمی عقدا رئیس سابق مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: هدفگذاری طرح اقدام ملی مسکن برای اقشار کم درآمد نبود بلکه هدفگذاری برای قشر میانی بود.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت مصالح و دستمزد و هزینه های دولتیِ صدور مجوزها و زیرساخت ها قیمت این واحدها هم خیلی بالاتر رفت بطوریکه الان عملاً دهک های میانی هم نمی توانند کاری انجام دهند.

فاطمی عقدا در رادیو گفت وگو، همچنین بازپرداخت تسهیلات را هم به عنوان مشکل دیگر در این طرح عنوان کرد و گفت: پرداخت حداقل ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان در ماه بابت تسهیلات مسکن برای افراد کم درآمد و کارمند و حتی اساتید دانشگاه هم بسیار دشوار است و لذا این طرح در حل مشکل مسکن موثر واقع نشد.

رئیس سابق مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با تصریح بر اینکه طرح اقدام ملی مسکن هیچ تأثیری بر کاهش و یا حداقل کنترل قیمتها نداشته گفت: منابع باید به درستی تعریف و توزیع شوند تا بازارها به ویژه بازار مسکن دچار آشفتگی نشوند.

کد خبر: ۹۰٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha