۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
چه کسی پاسخگوی گرانی های مکرر است
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس:

چه کسی پاسخگوی گرانی های مکرر است

رحیمی، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس گفت: اگر مدعی صادرات برق به کشورهای همسایه هستید چرا با این خاموشی های مشکوک مردم را ناراضی می کنید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهزاد رحیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور، گفت: امام راحل (ره) در بیانات تاریخی خود به دولت وقت فرمودند از ایجاد نارضایتی و ناراضی تراشی جلوگیری کنید اما مدیران شما در تمام سطوح گوی سبقت را از همدیگر ربوده اند.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گروگان گرفتن معیشت مردم، هربار به بهانه ای مردم را دلسرد و ناامید می کند این چه رویه نادرستی است که در کشور رواج دادید چرا یک شبه روغن را ۳۰ درصد، خودروهای گران تر شده قبلی را ۱۰ درصد گران کرده اید، میوه و گوشت که از سفره مردم حذف شده است اگر مدعی صادرات برق به کشورهای همسایه هستید چرا با این خاموشی های مشکوک مردم را ناراضی می کنید، شما صاحبان صنایع کشاورزی، کشاورزان صاحب صنایع و اصناف، ارباب رجوع ادارات، دانش آموزان، دانشجویان و حتی ورزشکاران را متضرر کرده اید.

وی افزود: من به جای شما دولتمردان ناکارآمد در مواجه با مردم کردستان شرم دارم که دولت تدبیر و امید زمام امور را به دست افراد ستادی اش سپرد که به واسطه توانی و سوءمدیریت رتبه اول فساد اداری را برای کردستان به ارمغان آورد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: نرخ بیکاری را به ۲ برابر میانگین کشور رسانده اید و برای ماه های متوالی نرخ تورم در استان کردستان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشور است و این استان جزو گران ترین استان های کشور است به زبان ساده تر کردستانی ها ۱۰ درصد گران تر کالاها را تهیه می کنند دیگر نیازی به محاسبه شاخص فلاکت نیست، به میان مردم بروید که از سر و کله آن ها می بارد.

رحیمی خطاب به رئیس جمهور گفت: چه کسی پاسخگوی این سیل قهقرای نابرابری و شکاف ها است آیا به شما نگفته اند استان کردستان ۲ درصد جمعیت کشور را دارد ولی یک درصد از تولید ناخالص ملی سهم می برد. همچنین درآمد سرانه استان کمتر از یک درصد است و رتبه ۳۰ کشور را داریم. همچنین جایگاه استانداری و رتبه شاخص توسعه استان بسیار پایین است لذا باید دولت پاسخگوی این وضعیت باشد.

کد خبر: ۹۰٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha