۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
برق رسانی به واحدهای صنعتی متوقف نشود/ قطعی برق در اخذ مالیات لحاظ شود
رئیس اتاق بازرگانی البرز؛

برق رسانی به واحدهای صنعتی متوقف نشود/ قطعی برق در اخذ مالیات لحاظ شود

کرج- رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه قطعی برق واحدهای صنعتی در استان خسارت زیادی به بخش تولید وارد کرد، گفت: برق رسانی به واحدهای صنعتی نباید متوقف شود.

 به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، پرهام رضایی در نشست فعالان اقتصادی استان با معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور که در محل اتاق البرز برگزار شد، اظهار کرد: البرز به نوعی پایتخت صنعتی کشور است و بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال دارد که بسیار حائز اهمیت است.

رضایی با بیان اینکه اکثر واحدهای صنعتی البرز فعال است و تعداد واحدهای تعطیل استان به نسبت کمتر است، افزود: صنعتگران دچار بخشنامه های خلق الساعه هستند که به تعطیلی این واحدها منجر شده است.

وی بیان کرد: در ایران بودجه شامل دو بخش است، بخش اول متکی به درآمدهای نفتی و بخش دوم متکی به درآمدهای مالیاتی است، اقتصاددانان و فعالان اقتصادی البرز تلاش می کنند که این دو بخش را از هم جدا کرده و بیشتر به سمت درآمدهای مالیاتی حرکت کنند، این مسئله کمک می کند تا تحت تاثیر مشکلاتی مانند نوسات ارزی دچار افت درآمدی نشویم.

رضایی با تاکید بر اینکه فکر نمی‌کنم فعال اقتصادی شناسنامه داری وجود داشته باشد که تمایلی به پرداخت مالیات نداشته باشد، افزود: مشکل ما این است که در جامعه فقط فشارهای مالیاتی به فعالان اقتصادی شناسنامه دار وارد می‌شود.

با اختلال در زیرساخت ها چرخه تولید از حرکت باز می ایستد
رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: وقتی فعالان اقتصادی برای رسیدگی به مسائل مالیاتی به نهاد مربوطه مراجعه می کنند، به این موضوع توجهی نمی شود که چه اتفاق‌هایی در طول یکسال گذشته صنعتگران را درگیر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر دغدغه تولید را داشته اند و امسال هم توسط ایشان شعار سال بر مبنای تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها تعیین شده است، افزود: پشتیانی از تولید زمانی محقق می‌شود که زیرساخت‌ها مانند برق رسانی به واحدهای صنعتی متوقف نشود که به تبع آن چرخ تولید آن مجموعه ها هم از حرکت بازایستد.

رضایی با اشاره به اینکه قطعی برق چند ساعته واحدهای تولیدی موجب خرابی برخی مواد اولیه می‌شود، عنوان کرد: برنامه ای هم که شرکت توانیر در مورد قطعی برق اعلام می‌کند به هیچ عنوان در زمان تعیین شده انجام نمی‌شود.انتظار ما این است که مسئله قطعی مدت دار برق واحدهای صنعتی در زمان اخذ مالیات از صنعتگران و تولیدکنندگان مورد توجه قرار داده شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه برخی سازمان‌ها و ادارات جزیره ای عمل کرده و مشکلات را در یک اتاق کارشناسی بررسی نمی کنند تا به خوبی پاسخگوی مطالبات مراجعین به ویژه فعالان بخش خصوصی باشند، افزود: در دولت کنونی متاسفانه به بخش خصوصی کمتر توجه شده است و خیلی مواقع در صدور بخشنامه‌ها نظرات کارشناسی بخش خصوصی اعمال نشده است.

عمده مشکلات بخش خصوصی بر پایه قانون مالیات بر ارزش افزوده است
رضایی با تاکید بر اینکه عمده مشکلات فعالان بخش خصوصی بر پایه قانون مالیات بر ارزش افزوده است، افزود: دیگر مسائل مالیاتی مطرح، نحوه استرداد مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عدم شناسایی مودیان و شرکت‌های کاغذی و صوری در زمان خرید کالا است که سبب بی اعتمادی شرکت‌ها و واحدهای تولیدی بسیاری شده است.

وی به عنوان راهکار پیشنهاد داد: برای اجرای صحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده، باید مالیات از مصرف کننده نهایی اخذ شود و به دفعات در جلسات مختلف خواستار انجام این مهم شده ایم،چرا که همه تولیدکنندگان استان گرفتار آن هستند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: استرداد مالیات بر ارزش افزوده باید حداکثر ظرف یکماه از طرح درخواست مودی جهت تامین مالی و سرمایه در گردش شرکت انجام شود.

رضایی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تحریم‌های ظالمانه و همچنین تبعات ناشی از کرونا موجب شد که صنعتگران و تولیدکنندگان در بحث تامین مالی و تهیه ماشین آلات و مواد اولیه با مشکلات زیادی مواجه شوند، تاکید کرد: درخواست ما این است که با توجه به مشکلات اخیر صنعتگران مدت زمان تعیین شده برای دریافت مالیات از آنها بیشتر شده و حداقل به ۶۰ ماه برسد و  در سال جاری این تصمیم اجرایی شود.

رضایی در مورد مبحث تراکنش های بانکی هم که موجب سردرگمی در کار تجارت و تولید شده است، افزود: ما به عنوان تولید کننده باید تنها دغدغه تولید داشته باشیم نه اینکه به هشت سال قبل باز گردیم و بر اساس بررسی تراکنش‌های بانکی خود توضیح دهیم که چه کارهایی انجام داده ایم، این مسئله در تضاد با امنیت اقتصادی فعالان تولیدی و صنعتی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در مورد اعمال نرخ صفر و معافیت‌های مالیاتی صادرکنندگان کالا هم گفت: در این مورد مسئله بازگشت ارز و انجام تعهدات ارزی به هر نحوی برای صادرکنندگان تعیین شده است و تحت تاثیر این مسئله در یک سال گذشته خیلی از فعالان این عرصه در البرز درگیر شده اند.

کد خبر: ۹۰٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha