۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
 انتظار ۳۵۰۰ میلیارد تومانی صندوق تثبیت از بانک مرکزی
مدیر نظارت در سازمان بورس اعلام کرد

انتظار ۳۵۰۰ میلیارد تومانی صندوق تثبیت از بانک مرکزی

پارچینی، مدیر نظارت در سازمان بورس گفت: بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، بانک مرکزی باید ۲۰۰ میلیون دلار معادل ۳۵۰۰ میلیارد تومان تا دو هفته آینده به حساب صندوق تثبیت واریز کند.

به گزارش بازار، مدیر نظارت در سازمان بورس با اشاره به نوسانات بازار بورس و مشکلات پیش آمده در روزهای اخیر، ریزش های اخیر در بازار سرمایه را ناشی از عدم شفافیت بعضی قیمت گذاری ها و صورت های مالی شرکت ها دانست و گفت: نگاه به قیمت های جهانی نشان میدهد روند قیمت ها در روزهای گذشته روند نزولی بوده که این موضوع هم بر روی قیمت های داخلی نیز تاثیر داشته است.

مهدی پارچینی با اشاره به افزایش معاملات توسط اشخاص حقیقی در بازار، آن را ناشی از رفتارهای هیجانی بیان کرد و افزود: با نگاهی به صورت های مالی شرکت ها شاهد وجود جذابیت بین آن ها بویژه شرکت های سرمایه گذاری برای خرید هستیم این مقام بورسی با اشاره به مصوبه ستاد هماهنگی دولت برای تزریق ۳۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق تثبیت از سوی بانک مرکزی گفت: معضل اصلی بازار سرمایه قیمت های دستوری برای برخی محصولات شرکت های بازار سرمایه و همچنین نوسانات ارزی و مسائل سیاسی است.

وی خواستار شفافیت در ارائه اطلاعات به سرمایه گزاران شد و تاکید کرد این شفافیت باعث جلوگیری از تصمیمات هیجانی در معاملات می شود.

کد خبر: ۹۰٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha