۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
توییت جدید «ایلان ماسک» به بازار رمز ارزها جان تازه داد؛قیمت بیت کوین به بیش از ۳۸ هزار دلار رسید
بازار گزارش می دهد؛

توییت جدید «ایلان ماسک» به بازار رمز ارزها جان تازه داد؛قیمت بیت کوین به بیش از ۳۸ هزار دلار رسید

بعد از یک هفته سخت برای سرمایه گذاران در بازار رمز ارز، بالاخره این بازار سبز پوش شد و ارزش اغلب رمز ارزها رشد کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: بعد از یک هفته سخت و طولانی برای  فعالان در بازار رمز ارزها و تجربه افت شدید قیمت و ارزش مبادلات در بازار رمز ارزهای دنیا، بالاخره این بازار سبزپوش شد و ارزش تمامی رمز ارزها  از اواسط روز دوشنبه در مسیر افزایشی قرار گرفت.

طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک در روز سه شنبه ارزش بیت کوین به بیش از ۳۸ هزار دلار رسید در حالیکه در هفته گذشته تا کف قیمتی ۳۱ هزار دلار هم ارزش آن سقوط کرده بود و ارزش هر اتریوم بار دیگر مرز ۲۶۰۰ دلار را پشت سر گذاشت.

در این روز قیمت هر رمز ارز XRP  به ۹۸ سنت رسید و هر دوج کوین به قیمت ۳۴ سنت مبادله شد. اما سوال این است که چه مساله ای باعث شد تا روند حرکت قیمتها در بازار رمز ارزها تغییر کند؟

طبق گزارش سی ان بی سی بازهم توییت ایلان ماسک مبنی بر برگزاری جلسه ای که با گروهی از موسسات فعال در استخراج بیت کوین به منظور ارتقای سیستم استخراج و کاهش انتشار کربن در این فرایند، منتشر کرد بستر را برای افزایش قیمت بیت کوین فراهم کرد.

این بار هم او نشان داد که عضوی بسیار تاثیرگذار در این بازار است و به سادگی می تواند تغییرات بزرگ در ارزش رمز ارزها در دنیا ایجاد کند. اما در سوی دیگر ماجرا سرمایه گذاری شماری از سرمایه گذاران بزرگ در بازار رمز ارزها نیز خبر ساز شده است.

وب سایت کوین دسک در این مورد نوشت: «در روز گذشته گروهی از سرمایه داران بزرگ در امریکا اقدام به سرمایه گذاری در بازار بیت کوین کردند. این تصمیم نشان داده است که فعالان بزرگ اقتصادی در امریکا اطمینان دارند ارزش بیت کوین رشد می کند و قصد دارند بیشترین منفعت را از شرایط کنونی به دست بیاورند. به همین دلیل ارزش بیت کوین بازهم رشد کرد و دارایی هایی که در روزهای گذشته از بین رفته بود، دوباره ایجاد شد.»

این وب سایت با توجه به تاکید دولتها مبنی بر قانون گذاری در این بازار و مشمولیت مالیاتی برای مبادلات در بازار رمز ارزها نوشت: «این شرایط می تواند اوضاع را برای سرمایه گذاران سخت کند و بر عوامل بی ثبات کننده در بازار اضافه کند و از ورود سرمایه های خرد به این بازار جلوگیری کند.»

بازار رمز ارزها در هفته های اخیر تلاطم زیادی را تجربه کرده بود و به درستی نمی توان جهت گیری آن در هفته آتی را پیش بینی کرد ولی بدون شک حضور افراد قدرتمندی مانند «ایلان ماسک» در این بازار می تواند سمت و سوی تازه ای به بازار بدهد و در صورتیکه سیاستهای او با سیاستهای دولتی همسو شود، احتمال تغییر جهت در بازار رمز ارزها دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر: ۹۰٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha