۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
مراودات تجاری ایران و پاکستان در مناطق مرزی رضایت بخش نیست
عضو هیات رئیسه مجلس:

مراودات تجاری ایران و پاکستان در مناطق مرزی رضایت بخش نیست

فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس، بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاری‌های مشترک و مشارکت بخش‌های خصوصی جهت افزایش سرمایه گذاری متقابل و بهبود معیشت ساکنان مرزنشینان مناطق مرزی ایران و پاکستان تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید نوید قمر، رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران که در رأس هیأتی برای حضور در چهارمین نشست فوق العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به ایران سفر کرده است امروز  (دوشنبه  ۳ خردادماه) با احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

امیر آبادی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه دو کشور بر لزوم تحکیم و گسترش بیش از پیش مراودات و مبادلات فیمابین در تمامی زمینه‌ها به ویژه ارتباطات پارلمانی و اقتصادی تأکید کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با خاطرنشان نمودن اهمیت دیپلماسی پارلمانی برای رفع موانع احتمالی همکاری های دو کشور بیان داشت: مجلس شورای اسلامی آمادگی تبادل هیأت و گسترش مناسبات پارلمانی میان مجالس ایران و پاکستان را دارد و از تقویت و تحکیم روابط دوستانه فیمابین استقبال می کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر تقویت و تعمیق مراودات اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، تصریح کرد: دو کشور از ظرفیت بالایی برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی برخودار هستند ولی متأسفانه علیرغم توافق مقامات عالی دو کشور برای تسریع و تسهیل مراودات تجاری و بازرگانی به ویژه در مناطق مرزی، این سطح از روابط اقتصادی رضایت بخش نیست.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاری‌های مشترک و مشارکت بخش‌های خصوصی جهت افزایش سرمایه گذاری متقابل و بهبود معیشت ساکنان مرزنشینان مناطق مرزی دو کشور تأکید کرد.

امیرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی افزود: فلسطین آرمان مشترک، عامل پیوند و عنصر هویت بخش تمامی کشورهای جهان اسلام است لذا نباید به آمریکا و رژیم اشغالگر به عنوان فتنه گران منطقه اجازه داد که مسئله مردم مظلوم فلسطین را به موضوعی فرعی در جهان تبدیل کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار بر لزوم افزایش هماهنگی‌ها و هم افزایی تلاش‌های دو کشور در مجامع و سازمانهای بین ‌المللی در حمایت از حقوق مردم فلسطین، محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و جلوگیری و پایان دادن به اشغالگری‌های رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد.

ایران و پاکستان در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی مواضع مشترکی دارند
سید نوید قمر نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد گفت و گوهای مقامات دو کشور گفت: تبادل هیأت‌های پارلمانی و دولتی میان پاکستان و ایران در سطح خوبی قرار دارد که این سطح از تعاملات نشان دهنده عمق دوستی و برادری دو ملت است.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از برگزاری نشست فوق العاده کمیته دائمی فلسطین در تهران افزود: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی مواضع مشترکی دارند. امیدوارم همه کشورهای دنیا توجه ویژه‌ای به مسئله فلسطین داشته و در مجامع بین‌المللی از  حقوق مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در بخش دیگری با اشاره به افتتاح گذرگاه‌های مرزی میان دو کشور گفت: مراودات تجاری، گشایش بازارچه‌های مرزی و راه‌اندازی گمرک‌های رسمی می‌تواند ابزار مناسبی برای توسعه ارتباطات تجاری میان فیمابین باشد.

وی افزود: دولت و پارلمان پاکستان از هرگونه اقدامی برای تقویت و تحکیم همکاری اقتصادی دو کشور استقبال می‌کند.

شایان ذکر است آقایان ملک فاضلی، سنگدوینی، دشتی اردکانی، حسین زهی و خانم الهام آزاد از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در این دیدار حضور داشته و با نمایندگان پارلمان پاکستان در خصوص تقویت همکاری پارلمانی دو کشور گفت و گو و رایزنی کردند.

کد خبر: ۹۰٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha