۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
سرنوشت نامعلوم قیمت آهن

سرنوشت نامعلوم قیمت آهن

جدا از نوسانات نرخ ارز، عاملی که موجب کاهش فشار قیمتی شده است را می توان نزولی شدن قیمت های جهانی به واسطه سیاست های چین در نظر گرفت.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در شرایطی که شاهد به پایان رسیدن توافقات میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی هستیم و در این میان نیز رئیس مجلس اعلام کرده است که طبق قانون همکاری دیگری نباید با آژانس صورت پذیرد، در بازار ارز با نوسانات قیمت دلار روبه رو شده و بازگشت مجدد به کانال ۲۳ هزار تومان را شاهد بویم. امروز و در رابطه با منقضی شدن توافقات ایران و آژانس، مقرر شده تا رافائل گروسی نشست خبری برگزار کند و به همین واسطه احتمال دارد که از توافق جدید با آژانس خبرهایی به گوش برسد.

در هر صورت جدا از نوسانات نرخ ارز، عاملی که موجب کاهش فشار قیمتی شده است را می توان نزولی شدن قیمت های جهانی به واسطه سیاست های چین در نظر گرفت، البته لازم به ذکر است که این روند چندان پایدار نبوده و مقطعی می باشد. از یک سو رکودی که بر بازار حکم فرما شده است و از سوی دیگر عدم تقاضا در بازارآهن موجب شده است تا شاهد عقب گرد در این بازار باشیم و باید دید که آیا عوامل ذکر شده می توانند موجب شوند که تولیدکننگان به افزایش قیمت شمش در دامنه تعیین شده سه درصد اقدام نکنند.

با وجود این تفاسیر و تاثیرعوامل مختلف بر قیمت انواع آهن آلات در بازار، شاهد کاهش قیمت در حوزه میلگرد بودیم، به گونه ای که قیمت میلگرد روز گذشته حدود ۵۰ الی ۳۵۰ تومان کاهش را تجربه کرد. برخی نیز در این میان به تغییر قیمت های محصولات خود اقدام نکرده و قیمت های خود را ثابت اعلام کردند؛ قیمت میلگرد سایز ۱۴ شرکت نورد گلستان بالاترین قیمت را در میان اعلامی های مبادی فروش داشت و با نرخ ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد، در مقابل شرکت بردسیر کرمان قیمت میلگرد خود را با نرخ ۱۴ هزارتومان اعلام کرد که به عنوان کمترین نرخ در میلگرد سایز ۱۴ محسوب می شد.

برخلاف دیگر مقاطع، سکون قیمتی در بازار نبشی و ناودانی به چشم میخورد، به این صورت که قیمت ها بدون هیچگونه تغییری اعلام شد و تنها یک شرکت به کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت محصولات خود اقدام کرد. در بازار تیرآهن با افت نرخ محصولات این حوزه مواجه بودیم؛ قیمت تیرآهن کیلویی ۱۵۰ تومان کاهش داشت و در بخش تیرآهن شاخه ای نیز در سایزهای پر فروش شاهد کاهش ۱۰ الی ۲۰ هزار تومانی همراه با ثبات بودیم.

در حالی که همچنان شاهد کمبود تقاضا در بازارآهن هستیم، اما با این وجود با ثبات قیمت پروفیل در روز گذشته مواجه بودیم، به نحوی که تمام شرکت های تولیدکننده این محصول، بدون تغییری در قیمت ها، محصولات خود را روانه بازار کردند. همچنان شاهد حکم فرما بودن جو متناقض در بازارآهن هستیم و به واسطه بلاتکلیفی هایی که در بازار وجود دارد، اما و اگرهای فراوانی در خصوص سرنوشت این بازار بیش از پیش نمایان شده است.

کد خبر: ۹۰٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha