۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
 درآمد پایدار مالیات، در کاهش وابستگی به نفت اثر مهمی دارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

درآمد پایدار مالیات، در کاهش وابستگی به نفت اثر مهمی دارد

شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر ضرورت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی بیان کرد: ایجاد درآمدهای پایدار که مهم‌ترین آنها مالیات است می‌تواند به تحقق این هدف مهم کمک کند.

به گزارش بازار، علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده چند سال به طور آزمایشی انجام شد، گفت: این قانون سال گذشته به پایان رسید و باید به تصویب مجلس می رسید که پس از اصلاحات لازم این اتفاق افتاد. امروز نیز در مجلس پس از ایراداتی که شورای نگهبان بر قانون مذکور وارد کرده است، مجلس اصلاحاتی بر قانون مذکور اعمال کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: پس از اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و برآورده شدن انتظارات شورای نگهبان در سال جاری، سازمان امور مالیاتی در راستای وظایف قانونی که به آن محول شده است قانون مالیات بر ارزش افزوده را اجرا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر ضرورت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی بیان کرد: ایجاد درآمدهای پایدار که مهم ترین آن ها مالیات است می ‌تواند به تحقق این هدف مهم کمک کند و به همین جهت امیدوار هستیم سازمان امور مالیاتی با اهتمام ویژه در سال جاری بتواند اهداف مالیاتی مذکور را محقق کند.

وی با اشاره به تلاش مجلس برای تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در بهترین شرایط عنوان کرد: از ابتدای اجرای آن برخی کارشناسان نسبت به این قانون اشکالاتی وارد کردند و به همین جهت مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی قصد دارد وصول این مالیات را تسهیل کند تا درآمد پایدار برای کشور ایجاد شود. این اصلاحات هم خواسته مودیان مالیاتی و هم سازمان مالیات است.

این نماینده مجلس درباره ایراداتی که به قانون مالیات بر ارزش افزوده وارد بود توضیح داد و گفت: یکی از مهم ‌ترین اشکالاتی که به قانون مذکور وارد می‌شد دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تولید کننده بود در حالی که فلسفه مالیات بر ارزش افزوده دریافت مالیات از مصرف کننده نهایی است. مجلس نیز سعی کرده است این اشکال و دیگر اشکالات موجود در قانون مذکور را اصلاح و رفع کند.

کد خبر: ۹۰٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha