۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
۲۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیمه شد
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

۲۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیمه شد

تبریز- مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال بیش از ۲۳۵ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

به گزارش بازار، علی تبریزی اظهار کرد: امسال ۲۵ هزار هکتار باغات سیب، انگور و گردو و ۲۱۰ هزار هکتار هم محصول زراعی است که در طرح جهش تولید و حمایت ستاد فرمان امام (ره) بیمه شده است.

وی ادامه داد: به غیر از سهم دولت در این طرح ۷۰ درصد سهم بیمه گذار توسط این ستاد متقبل شده است و کشاورز فقط با پرداخت ۱۰ هزار تومان برای هر هکتار مزارع گندم و جو دیم را پرداخت می کند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح جهش تولید باعث استقبال کشاورزان به بیمه شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ هزار هکتار خسارت خشکسالی، سیل، تگرگ و طوفان به اراضی کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی افزود: سال گذشته ۳۹ میلیارد تومان خسارت به محصولات باغی، زارعی و دامی آسیب دیده استان در سوانح طبیعی پرداخت شد .

سال زراعی گذشته ۸۷ هزار و ۸۳۵ هکتار از مزارع آذربایجان شرقی در قالب ۱۰ هزار و ۸۹۱ بیمه نامه، همچنین ۲۴ هزار و ۳۰۸ هکتار از باغات استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

مساحت کل اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۲۲ هزار هکتار است که از این میزان ۸۰۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت دیم و ۲۹۴ هزار هکتار نیز اراضی زیر کشت آبی است.

کد خبر: ۹۰٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha