۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
همکاری بین ایران و ارمنستان همواره دارای پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل بوده است
وزیر راه و شهرسازی:

همکاری بین ایران و ارمنستان همواره دارای پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل بوده است

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این وزارتخانه و وزارت زیرساخت ارمنستان در جریان سفر خود به این کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به جمهوری ارمنستان و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه روابط و گسترش همکاری‌ها بین ایران و کشورهای همسایه همواره در اولویت برنامه‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: در این سفر به ارمنستان که یک پیوند تاریخی و فرهنگی نیز بین دو ملت وجود دارد، زمینه‌های گوناگونی برای گسترش روابط بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل و زیرساخت‌های مواصلاتی در گذشته تعاملات و تفاهم‌نامه‌هایی بین دو کشور وجود داشته است. اخیرا هم نسبت به ایجاد یک فرصت جدید برای بخشی از کریدور شمال-جنوب که می‌تواند از طریق ارمنستان مورد استفاده قرار بگیرد، گفت‌وگوهایی کردیم که در این سفر این گفت‌وگوها وارد جزییات خواهد شد.

اسلامی افزود: تلاش بر این است که بتوانیم با فراهم آوردن فرصت برای بازسازی و تکمیل زیرساخت‌ها، مشارکت شرکت‌های ایراتی در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زمینه‌های همکاری بین ایران و ارمنستان با ریشه تاریخی همواره دارای پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل بوده است، گفت: شرایط امروز و وضعیتی که در منطقه رخ داد، فرصت‌های جدید را به وجود آورده که در تعاملات سه یا چهار جانبه مورد گفت و گو قرار گرفته است. فکر می‌کنم که اکنون وقت مناسبی است که بتوان با توافقاتی که انجام می‌دهیم در مسائل ترانزیت و حمل‌ونقل ارتقا وضعیت ایجاد کنیم.

وی افزود: در مورد تفاهم‌نامه بین وزارت زیرساخت ارمنستات و وزارت راه و شهرسازی، باید گفت که مفاد گفت‌وگو شده در کمیته‌های کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و این تفاهم‌نامه که به منظور گسترش روابط درحوزه‌های گوناگون تدوین شده، فردا امضا خواهد شد.

کد خبر: ۹۰٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha