۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
جو منفی بورس تا فردا ادامه دارد
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس:

جو منفی بورس تا فردا ادامه دارد

فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در رابطه با چرایی ریزش شاخص بورس در روز گذشته گفت: تا روز دوشنبه که بازارهای جهانی مجددا فعال شوند، شاهد جوی منفی در بازار خواهیم بود.

میثم فدایی اظهار کرد: شفاف‌سازی شرکت های پالایشگاهی دلیل دیگر ریزش بورس بودند.

وی با اشاره به اینکه ابهامات شرکت های پالایشگاهی همواره در رابطه با نرخ خوراک از بدو ورود به بورس مشاهده شده است، گفت: یکی از شرکت های پالایشگاهی یکی از نرخ ها را بسیار پایین اعلام کرده بود و به تبع ریزش این سهم، سایر سهم ها نیز بازار را منفی کردند.

فدایی معتقد است افزایش نرخ شرکت های خودرویی در روز گذشته نمایان نشد و ادامه داد: به دلیل ریسک سیستماتیک بازار، این خبر در قیمت ها نشان داده نشد.

وی افزود: مدیر مالی آن پالایشگاه اعلام کرده است که صورت مالی تهیه شده قبل اتکا نیست.

فدایی همچنین در خصوص افزایش نرخ شرکت خودرو که درپی برنامه ریزی های فصلی صورت گرفته است، گفت: روز گذشته ۹درصد افزایش نرخ شرکت های خودرویی را شاهد بودیم که در سهم ها نشان داده نشد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس نسبت به منفی بودن حساب این شرکت ها در روز گذشته ابراز تاسف کرد و افزود: علت این مسئله ریسک سیستمی بازار است.

فدایی همچنین درپی درخواست مجری برنامه به تحلیل سخن رئیس جمهور که گفته بود دولت بورس را به اوج رساند، اظهار نظر کرد و گفت: احتمال می دهم که شاید منظور رئیس جمهور این بوده که بازار سرمایه جایگاه متفاوتی نسبت به گذشته پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در زمان انتخابات روحانی، هیچ صحبتی درباره بورس وجود نداشت اما امروزه، بازار سرمایه نقشی ویژه را در اقتصاد کشور پیدا کرده است، گفت : از این منظر سخن رئیس جمهور را قبول دارم.

کد خبر: ۹۰٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha