۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
نوسازی ۱۵۰۰ لکوموتیو و واگن تا پایان سال جاری
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

نوسازی ۱۵۰۰ لکوموتیو و واگن تا پایان سال جاری

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از نوسازی هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع تجهیزات ریلی تا پایان سال جاری خبر داد

به گزارش بازار، محمد اسلامی در حاشیه مراسم روز ملی بهره وری که با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان ملی بهره وری کشور در راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، از نوسازی هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع تجهیزات ریلی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در صورت جذب و تزریق منابع بیشتر از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، نوسازی انواع لکوموتیو باری و مسافری و لکوموتیو شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی افزود: نوسازی ناوگان ریلی طبق برنامه در حال انجام است و امسال حداقل هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع واگن‌های باری و مسافری و لوکوموتیو نوسازی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر از منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور مبالغ بیشتری به شرکت‌ها از جمله شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تخصیص یابد، نوسازی بیشتری مورد انتظار است و این عدد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در دو سال ۹۸ و ۹۹ بیش از هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع واگن باری و مسافری و لکوموتیو در داخل کشور تولید و یا بازسازی شد، افزود: این میزان اگرچه نسبت به دوره‌های قبل کمتر بود، اما همه آن‌ها تولید داخل است درحالیکه پیشتر نوسازی‌ها با محصولات وارداتی انجام می‌شد.

اسلامی همچنین در خصوص وقوع حادثه در منطقه ۲ آزادراه در دست ساخت تهران - شمال که شب گذشته رخ داد، گفت: برخی خبرگزاری‌ها اخبار نادرستی منتشر کردند درحالیکه در آزادراه تهران- شمال هیچ حادثه‌ای رخ نداده است و منطقه ۲ که هم اکنون در دست ساخت است منطقه‌ای صخره‌ای در محیط باز بین دو تونل است که ریزش داشته و به نظر می‌رسد این ریزش ناشی از حرکت‌های زمین باشد که مطالعات آن در دست انجام است.

وی افزود: احتمال می‌رود سنگ بزرگی از صخره‌های بالاتر ریزش کرده باشد و قطعا ناشی از عملیات راهسازی، انفجار و عملیات خاکبرداری نبوده است بلکه متاثر از حرکت زمین بوده است چراکه در آن محدوده زمین لرزه‌های ۴ تا ۵ ریشتری زیادی رخ می‌دهد و بررسی‌ها برای مشخص شدن علت حادثه در حال انجام است.

وی این منطقه را نزدیک به گسل‌های زلزله عنوان کرد و افزود: متاسفانه در این حادثه دو نفر از کارگران ما جان خود را از دست دادند که از این بابت متاسفیم و برای بازماندگان آن‌ها از خداوند متعال صبر مسالت می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص تخصیص وام به شرکت‌های ریلی بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، گفت: تسهیلات مالی شرکت‌های ریلی همچنان پابرجاست و مانعی برای دریافت آن‌ها وجود ندارد، اما شرکت‌های ریلی باید تضامین خود را به بانک ارائه می‌کردند که به دلیل نوع مالکیت شرکت‌ها و بویژه شرکت رجا، مشکلاتی در این زمینه ایجاد شده بود که برطرف شده و هم اکنون مانعی برای اخذ وام وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص پرداخت وام ودیعه مسکن و میزان مجاز افزایش اجاره بها، گفت: موضوع باید در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و تصویب شود.

وی افزود: البته پیشنهاداتی در کمیته اقتصادی ستاد مطرح شد که جمع بندی آن به ستاد ارائه شد و با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، میزان وام ودیعه مسکن و میزان مجاز افزایش اجاره بها از طریق ستاد اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۹۰٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha