۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
زیان میلیارد دلاری ایرلاین‌های بزرگ جنوب شرق آسیا
بحران کرونا در هوانوردی ادامه دارد؛

زیان میلیارد دلاری ایرلاین‌های بزرگ جنوب شرق آسیا

بحران کرونا باعث شده دو ایرلاین بزرگ در سنگاپور و مالزی بیش از ۴.۵ میلیارد دلار زیان ثبت کنند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داده‌های منتشر شده توسط دو ایرلاین «سینگاپور ایرلاینز» و «ایرایژیا اکس» نشان می‌دهد این دو ایرلاین که در سنگاپور و مالزی فعال هستند، در سال مننهی به ماه آوریل سال ۲۰۲۱ و فصل اول این سال، چندین میلیارد دلار زیان دیده‌اند.

آنطور که رویترز نوشته است، هواپیمایی سنگاپور اعلام کرد که در ۱۲ ماه منتهی به آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی، ۴.۲۷ میلیارد دلار سنگاپور، معادل ۳.۲۰ میلیارد دلار آمریکا زیان دیده است و برای جبران این زیان ۶.۲ میلیارد دلار سنگاپور اوراق قرضه منتشر خواهد کرد. زیان این شرکت در بازه ذکر شده، بیشتر از میانگین زیان تخمین زده شده توسط ۸ تحلیل‌گر بازار، یعنی ۳.۲۷ میلیارد دلار سنگاپور بوده است. در این بازه تقاضا برای صندلی‌های مسافری این شرکت ۹۸ درصد افت داشته است و حتی تقاضای بالا برای حمل بار هوایی نتوانسته است کاهش تقاضای مسافری را جبران کند. این شرکت هواپیمایی که تنها در مسیرهای بین‌المللی فعالیت می‌کند، در کنار شرکت «کتی پسیفیک هنگ‌کتگ» بیشترین زیان را از همه‌گیری کرونا در سطح جهان متحمل شده است.

ایرلاین دیگر این منطقه، یعنی «ایرایژیا اکس» که در مالزی فعال است،   در فصل اول سال ۲۰۲۱ میلادی ۵.۶۷ میلیارد رینگت مالزی معادل ۱.۳۷ میلیارد دلار آمریکا زیان ثبت کرده است. این زیان ۱۰ برابر بیشتر از زیان این شرکت در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ میلادی است.

کد خبر: ۸۹٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha