۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کرایه برخی پاساژهای تهران بخشیده شد/ وقتی کرونا صحنه از خودگذشتگی می شود
گزارش بازار از جلوه های ایثار در استان تهران؛

کرایه برخی پاساژهای تهران بخشیده شد/ وقتی کرونا صحنه از خودگذشتگی می شود

تهران- در حالی که ویروس کرونا کاسبی اصناف را کساد کرده است، برخی از مالکان در استان تهران اقدام به بخشش کرایه مغازه ها کردند.

گروه استان ها؛ خبرگزاری بازار- این روزها حضور مسافری شوم به نام «کرونا»، سبب شده است که در واپسین روزهای سال، بوی آنچه که به مشام نمی‌رسد، نوروز و «بوی عیدی» های نوروزی باشد.

این ویروس که اولین قربانیان خود را ۳۰ بهمن سال جاری در قم گرفت، حال و طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، بیش از 12 هزار نفر در کشورمان را گرفتار کرده و جان برخی را هم گرفته و البته تعداد زیادی هم بهبود یافته‌اند و طی 25 روز گذشته تمام استانهای کشور را به خود آلوده کرده است.

کرونا صحنه‌های دردناک فوت هم وطنانمان را به همراه داشت، صحنه‌های زشت احتکار مایحتاج بهداشتی و ملزوماتی مانند ماسک، مایع و محلول‌های ضدعفونی و… را نشانمان داد، اما در عوض صحنه‌های زیبای بهبود عزیزانی که به کرونا مبتلا شده بودند، را شاهد بودیم و از آن زیباتر برخی هم دلی‌هایی بود، که در مسائل مالی و دستگیری از یکدیگر در کسادی بازار به وقوع پیوست.

یکی از کسبه شهریار در خصوص وضعیت فروش به خبرنگار بازار گفت: خیلی فروشمان کم شده است و اصلا با سال های قبل قابل مقایسه نیست.

محمد امینی ادامه داد: بنده از ماه های قبل خریدهای لازم برای عرضه در شب عید را انجام و بابت آن ها چک داده ام.

وی مبلغ چک های کشیده شده خود را حدود ۸۰ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: البته این میزان نصف مبالغی است، که خرید کرده ام و مابقی را نیز قرار است، چک ارائه کنم، امیدوارم حداقل به اندازه پاس کردن چک ها کالاها بهفروش برسند، اما اگر اینطور نشود، مجبورم، کالاها را مرجوع کنم.

صرف نظر از دریافت کرایه یک ماه ۳۰۰ واحد تجاری پاساژ « مهدی» ری

البته اصناف و کاسبان استان تهران دغدغه هایی برای پرداخت اجاره بهای مغازه ها نیز دارند، که در برخی از نقاط استان تهران هم دلی و بزرگ منشی مالکان مغازه ها سبب رفع این دغدغه ها شد.

در یکی از این موارد، لطف الله ستاره، مدیر یکی از مجتمع های تجاری شهر ری از اخذ کرایه یک ماه مستاجران ۳۰۰ واحد تجاری این مجتمع صرف نظر کرد.

وی که با خبرنگار بازار در مورد انگیزه انجام چنین اقدامی سخن می گفت، اظهار داشت: این تصمیم برای مساعدت با کسبه این مجتمع تجاری در شرایط کسادی این روزهای بازار اتخاذ شد.

کرایه یک ماه مغازه های یک مجتمع تجاری در تهرانسر بخشیده شد

در تهرانسر نیز یکی از مالکان مجتمع تجاری در این منطقه یک ماه کرایه مغازه را به مستاجران بخشید و به خبرنگار بازار گفت: باید در این زمان که همه مشکل داریم، سعی کنیم تا با برخی هم دلی ها سختی شرایط موجود را برای هم کم کنیم و به همین دلیل و برای جلوگیری از خسارات مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا یک ماه کرایه مستاجرها را بخشیده ام و دریافت نخواهم کرد.

یکی از کسبه تهرانسر با بیان این که نگرانی های ما از حیث هزینه های اجاره بسیار زیاد بود، به خبرنگار بازار گفت: ضمن تقدیر از مالک که با روح بزرگ خود تمام کسبه را در شرایط فعلی خرسند کرد، از مردم نیز می خواهم، با رعایت مسائل بهداشتی در شکست ویروس کرونا سهیم باشند، تا هرچه سریع تر این ویروس شوم را شکست دهیم و به شرایط قبلی بازگردیم.

کرایه پاساژ « معصومی» گلستان بخشیده شد

گزارش خبرنگاران بازار از سطح استان تهران از تصمیمات مشابه بسیاری از مالکان حکایت دارد، به عنوان مثالی دیگر، مالکان پاساژ تجاری بزرگ « معصومی» واقع در فلکه اول شهر گلستان در یک اقدام قابل تقدیر اجاره مغازه‌های خود را به مستاجران بخشیدند.

نماینده این مالکان به خبرنگار بازار گفت: این روزها به دنبال شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم، بسیاری از مشاغل با کاهش فروش و مشتری روبرو شده و درآمد عمده خود را از دست داده‌اند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که مردم گلستان در هر شرایطی یار و یاور یکدیگر هستند، بنابراین با در نظر گرفتن رکود درآمدی مستاجران، از دریافت اجاره مغازه‌های خود در ماه جاری صرف نظر کردیم.

اکنون ویروس کرونا، کوچه پس کوچه‌های شهرهای ما را تبدیل به صحنه‌ای جهاد و از خودگذشتگی کرده است، جایی که می‌توانیم، با اقداماتی هرچند کوچک در برابر ابتلاء به این ویروس به هموطنانمان کمک کنیم، این بیماری‌ها و مخاطرات می‌آید و می‌رود، اما آنچه که می‌ماند، هم دلی، بخشندگی، ایثار و فداکاری است.

کد خبر: ۸٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha