۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
۶۷ تن پسته در زنجان برداشت شد
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

۶۷ تن پسته در زنجان برداشت شد

زنجان- رئیس جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه زنجان ۵۰۰ هکتار باغ پسته دارد، گفت: طی سال گذشته ۶۷ تن پسته در استان برداشت شد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی زنجان، جواد تاراسی گفت: در سطح استان بیش از ۴۰۰ هکتار باغ پسته وجود دارد که قریب به ۵۰ هکتار از آن بارده هستند.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته ۶۷ تن از سطح باغات بارور استان پسته برداشت شد که امسال تولید پسته در استان افزایش می یابد. 

رئیس جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه در سطح استان زنجان شهرستان ماهنشان بیشترین میزان کشت پسته را دارد، گفت: با توجه به وجود خشکسالی زمین‌های کشاورزی دیگر آبی به خود نمی‌بینند تا روزهای پررونق گذشته را زنده کنند روی آوردن به کشت گونه‌هایی با نیاز آبی پائین می‌تواند راهکاری برای نجات کشاورزی باشند. 

تاراسی تاکید کرد: محصولاتی چون پسته، زعفران و گیاهان دارویی به دلیل اینکه به آب کم نیاز دارند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: جایگزینی کشت محصولات با نیاز آبی پایین با محصولات پرآب از سیاست‌ها و برنامه‌های مهمی است که در راستای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی دنبال می‌شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز کرد: استان زنجان نیز با قرارگیری در منطقه نیمه خشک سالانه میزان بارندگی کم‌تر از ۲۵۰ میلی‌متر در سال دریافت می‌کند و این امر در کنار برداشت غیرمجاز آب از منابع آبی زیرزمینی شرایط دشت‌های استان را بحرانی‌تر می‌کند. 

تاراسی با اشاره به اینکه استان زنجان دارای ظرفیت‌های مناسبی در حوزه باغداری است، اظهار داشت: پسته یکی از این محصولاتی است که سودآوری بالایی دارد و طرح توسعه پسته در استان زنجان کاملا مطالعه شده است. 

کد خبر: ۸۹٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha