۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
صادرات غیر نفتی تحریم ها را بی اثر کرد/ تولید ۲۹ میلیون تن فولاد در کشور
وزیر صمت:

صادرات غیر نفتی تحریم ها را بی اثر کرد/ تولید ۲۹ میلیون تن فولاد در کشور

کاشان- رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات غیرنفتی به خصوص فولاد توانست بخش قابل توجهی از تحریم ها را بی اثر کند.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم حسینی عصر شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه مسئولیت اجتماعی در قالب معین طرح های اقتصادی مقاومتی که در محل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی در تولید و عرضه فولاد است.

وی با بیان اینکه ما قبل از انقلاب در صنعت فولاد هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم و یک واردکننده صرف در این صنعت بودیم، ابراز داشت: بعد از انقلاب به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با توجه به اهمیتی که به صنعت فولاد داده شد، ایران توانست جای خود را در بازارهای جهانی پیدا کند.

وزیر صمت با بیان اینکه روند پیشرفت صنعت فولاد ایران از ۲۰ سال پیش آغاز شد، تصریح کرد: ایران در حال حاضر جز ۱۰ کشور برتر دنیا در تولید فولاد است.

تولید ۲۹ میلیون تن فولاد در کشور
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته صنعتگران و فعالین صنعت فولاد در کشور توانستند ۲۹ میلیون تن فولاد تولید کنند، خاطرنشان کرد: این تولیدات علاوه بر رفع نیاز داخل کشور به خارج از کشور هم صادر شد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه با صادرات بخشی از فولاد کشور دو و نیم میلیارد دلار ارز وارد کشور شد، افزود: در منطقه کاشان هم صادرات اول منطقه به فولاد و تولیدات جانبی آن اختصاص دارد که این نشان از ظرفیت های این منطقه در صنعت فولاد است.

صادرات غیرنفتی بخش قابل توجهی از تحریم ها را بی اثر کرد
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا و جهان غرب علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ابراز داشت: صادرات غیرنفتی به خصوص فولاد توانست بخش قابل توجهی از این تحریم ها را بی اثر کند.

وزیر صمت با اشاره به اینکه صنایع ایران امسال رشدی معادل هشت درصد داشته است، ادامه داد: در حال حاضر شرکت های صنعتی و تولیدی ایران در زمینه تولید مواد اولیه مشکل به خصوصی ندارند.

وی با اشاره به واردات ۳۸ میلیارد دلاری ایران گفت: یکی از بخش های توانمند کشور که کمتر توجهی به آن شده است در بخش معدن است.

رزم حسینی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد دلار ذخائر شناخته شده معادن در ایران وجود دارد، افزود: امیدواریم با اجرا شدن برنامه های درنظر گرفته شده در بخش فرآوری معادن هم بتوانیم اقدامات موثری را انجام دهیم.

کد خبر: ۸۹٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha