۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
نوآوری صنعت فرش ایران مورد توجه بازار کشورهای عربی
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد

نوآوری صنعت فرش ایران مورد توجه بازار کشورهای عربی

رزم حسینی، وزیر صمت، در حاشیه بازدید از شرکت تمدن فرش و رونمایی از محصولات جدید این واحد تولیدی با تاکید بر تولید و بازار خوب صادرات فرش ماشینی، به تشریح برخی از اقدامات وزارت صمت پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در حاشیه مراسم رونمایی از محصولات شرکت تمدن فرش و در جمع خبرنگاران با تاکید بر شرایط خوب تولید فرش در کشور گفت: حدود ۷۰ درصد کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی فرش کشور در شهرستان کاشان قرار دارند که بازدیدهای انجام شده نشان‌دهنده فعالیت سه شیفت در بسیاری از این واحدهاست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نوآوری‌هایی صنعت فرش ایران در تولید محصولات با تنوع بالا از نظر اندازه و طرح، تصریح کرد: وضعیت صادرات این محصولات خوب است و سفارشات مختلفی از سوی کشورهای عربی برای تولیدات فرش ماشینی وجود دارد.

رزم‌حسینی با یادآوری شرایط خوب صنعت کشور، اظهار داشت: در حال حاضر در چندین رشته از جمله کاشی و سرامیک، لوازم خانگی، قطعه سازی، خودرو سازی، نساجی و صنایع فرش و موکت وضعیت تولید خوبی داریم و امیدواریم که با کاهش فشارهای ناشی از تحریم‌ها رونق بیشتری را در تولید ببینیم.

وزیر صمت در پاسخ به سوال اقدامات وزارت صمت در رابطه با رفع موانع از بخش تولید گفت: در خصوص رفع موانع تولید، از ابتدای سال جاری، بخش‌هایی که وزارت صنعت می‌توانست راسا نسبت به آن‌ها اقدام کند، کارهای موثری انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت صمت در زمینه بهبود فضای کسب و کار، به‌ ویژه در حوزه صدور مجوزها، تاکید کرد: از دیگر اقدامات وزارت صمت در راستای حمایت از تولید، در بخش سرمایه‌گذاری است و با کمک از ظرفیت و اعتبار شرکت‌های زیرمجموعه وزارت صمت نسبت به پمپاژ سرمایه‌گذاری به حوزه تولید اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم با ایجاد ثبات در بازار ارز، شاهد روزهای بهتری برای بخش تولید باشیم.

گفتنی است شرکت تمدن فرش واقع در منطقه صنعتی سلیمان صباحی در شهرستان کاشان با حجم سرمایه‌گذاری ثابت سه هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نفر، مشغول فعالیت است.

کد خبر: ۸۹٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha