۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
جدایی اقتصاد از نفت به معنی تعطیلی این صنعت نیست
دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

جدایی اقتصاد از نفت به معنی تعطیلی این صنعت نیست

شیراز - دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: جدایی اقتصاد از نفت به معنی تعطیلی این صنعت نیست بلکه اقتصاد باید متنوع و درآمد زا باشد.

به گزارش بازار، حسین حسین زاده پیش از ظهر شنبه در کارگروه تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی استان فارس بیان کرد: وابستگی به نفت عاملی برای عدم پیشرفت در جذب درآمدها و سرمایه گذاری است این در حالی است که جدایی اقتصاد از نفت به معنای تعطیلی این صنعت نیست بلکه به معنی آن است که به سبد اقتصادی کشور تنوع دهیم.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به دیدگاه رهبری در خصوص تنوع کردن اقتصاد باید به سمتی حرکت کنیم که تنها به اقتصاد نفتی تکیه نکنیم بلکه باید از این ظرفیت استفاده کرد اما تنها بخش اقتصادی کشور نباشد.

حسین زاده اضافه کرد: فارس یکی از حوزه‌های منحصر به فرد در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است لازم به یادآوری است که یکی از مهمترین مشکلی که در کشور وجود دارد موضوع تولید گاز در کشور بوده و براساس قانون باید ٢٠ درصد از انرژی کشور از طریق گاز تأمین شود.

او ادامه داد: خط لوله سراسری که در حال گذر از استان فارس است باید از این خط بهره برداری شود و نمی‌توان از این موضوع گذر کرد که خوراک پتروشیمی به عنوان خاویار در این صنعت شناخته می‌شود.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه قرار گیرد مسئله افزایش بهره وری در تولیدات پتروشیمی است براساس آمارها میزان تولیدات پروپیلن در جهان ١٨ درصد است و این آمار در ایران تنها دو درصد است.

حسین زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: با توجه به تغییر روند مصرف انرژی در جهان باید به سمتی حرکت کنیم که علاوه بر تأمین نیاز داخلی نسبت به صادرات انرژی‌های تولید شده اقدام کرد لازمه به یادآوری است که جهان در حال کاهش مصرف بنزین با عدم تولید خودروهای بنزینی است.

کد خبر: ۸۹٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha