۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
۱۰۰ هزار تن کالاهای استراتژیک در انبارهای مازندران نگهداری می‌شود
مدیرکل غله مازندران:

۱۰۰ هزار تن کالاهای استراتژیک در انبارهای مازندران نگهداری می‌شود

ساری- وفایی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران میزان ذخایر کالاهای اساسی گندم و روغن را در انبارهای استان ۱۰۰ هزار تن اعلام کرد.

عباسعلی وفایی نژاد در گفتگو با خبرگار بازار با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار تن ذخایر کالاهای اساسی و استراتژیک در انبارها وجود دارد، اظهار داشت: این کالاها در انبارها و مخازن بنادر استان نگهیدار یمی شود.

وی با عنوان اینکه برای تسهیل در فرایند تامین نیاز بازار، ترخیص کالاها از گمرکات و بنادر با سرعت در حال انجام است، افزود: ۹۰ درصد این کالاها بین شبکه تولید و مصرف توزیع می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از پهلوگیری ۴۱ فروند کشتی از ابتدای سال قبل تاکنون برای تامین کالاهای استراتژیک در بنادر استان خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۱۵۸ هزار تن گندم به استان وارد شده است.

وفایی نژاد میزان ورود کالای روغن خام را به بنادر استان بیش از ۸۰ هزار تن در قالب ۱۷ فروند کشتی بیان کرد و گفت: در سال های اخیر میزان واردات گندم و روغن برای تامین نیازها رشد داشته است.

وی با اشاره به درپیش بودن فصل برداشت دانه های روغنی کلزا و گندم از برپایی ۱۴ مرکز خرید برای خرید محصولات کشاورزی در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود ۱۱ هزار تن کلزا و ۱۰۰ هزار تن گندم خرید تضمینی شود.

کد خبر: ۸۹٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha