۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
نفوذ وارد کنندگان در دولت عامل دپوی کالاهای اساسی در گمرک
ترفند جدید برای ایجاد کمبود کاذب در کشور

نفوذ وارد کنندگان در دولت عامل دپوی کالاهای اساسی در گمرک

الله وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:معمولا واردکنندگان با دولتمردان ارتباطات جادویی دارند و نفوذهایی در دولت دارند و باعث می‌شوند که کالاهای اساسی در گمرک بماند.

الله وردی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار درباره دپوی کالاهای اساسی در گمرک و بی توجهی مسئولین در این رابطه، اظهار داشت: تنظیم بازار یکی از وظایف مهم دولت به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و گمرک است. 

وی بیان کرد: کالاهای اساسی باید به اندازه کافی تامین شوند تا بتوانیم بازارهای داخلی را مدیریت کنیم و اجازه ندهیم بحرانی در این زمینه به وجود آید. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دپوی کالاهای اساسی در گمرک با هدف مدیریت بازار، پر ماندن انبارها و تامین مایحتاج مردم باشد تا به تدریج کالاها به دست مردم برسد، قابل توجیه است. 

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مقابل، اگر دپوی کالاهای اساسی در گمرک با هدف احتکار باشد و باعث کمبود کالا در کشور شود و پس از افزایش تقاضا و قیمت‌ها ترخیص شود، این کار خیانت محض و بی تدبیری است. 

دهقانی اظهار داشت: یک مسئله دیگر آن است که معمولا واردکنندگان با دولتمردان ارتباطات جادویی دارند و نفوذهایی در دولت دارند و باعث می‌شوند که کالاهای اساسی در گمرک بماند تا در اینصورت بازار خالی شود و قیمت‌ها افزایش یابد و بتوانند واردات را افزایش دهند که این کار تخلف است. 

وی تصریح کرد: این روزها، با توجه به تجهیزات جدید و سامانه‌های متعددی که وجود دارد، کالاها دیگر نباید در گمرک بمانند و باید بدون معطلی ترخیص و توزیع شوند و در اختیار مردم قرار گیرند.

کد خبر: ۸۹٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha