۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
اجرای طرح جهش تولید در ۱۵۴ هزار هکتار از دیم‌زارهای آذربایجان شرقی
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

اجرای طرح جهش تولید در ۱۵۴ هزار هکتار از دیم‌زارهای آذربایجان شرقی

تبریز- ربانی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح جهش تولید در ۱۵۴ هزار هکتار از دیم‌زارهای این استان خبر داد.

مصباح ربانی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: ستاد اجرایی با ورود به جهش تولید در دیم زارها، به دنبال کشت گندم در ۶۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم کشور است که در استان ما هم ۱۵۴ هکتار زیر کشت دیم می‌رود که از این اقدامات و کمک‌های ستاد اجرایی، ۷۰ هزار تن از دیم زارها محصول برداشت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از این طرح ستاد اجرایی فرمان امام ایجاد انگیزه و اشتغال در حوزه کشاورزی و در آمد پایدار برای کشاورزان درحوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی است، افزود: با اجرای این طرح ۲۲ درصد جهش تولید در استان محقق می شود.

ربانی با تاکید بر اینکه این طرح با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اجرا می شود، ادامه داد: در این طرح ۱۰۴ هزار هکتار سطح زیرکشت برای گندم، ۲۵ هزار هکتار برای جو و بقیه برای دیگر محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح شاهد احیای دیم زارهای استان خواهیم بود.

ربانی سپس ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچنین هزینه‌های تأمین کود و سم، آموزش کشاورز و تهیه ادوات و بیمه محصولات راهم متقبل شده و بیش از ۸هزار روستای کشور و ۸۹هزار کشاورز را تحت پوشش طرح دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: فاز اول این طرح دراستان های آذربایجان‌شرقی، همدان، خوزستان، گلستان، کرمانشاه و کردستان به صورت آزمایشی درحال اجراست.

وی افزود: کشت جو، نخود، عدس، نباتات علوفه‌ای و در برخی مزارع کشت گلرنگ از دیگر محصولاتی هستند که در این طرح توسعه یافته‌اند.

کد خبر: ۸۹٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha