۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
سفال و سرامیک بِرند سمنان برای جذب گردشگر و سرمایه گذار است
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان:

سفال و سرامیک بِرند سمنان برای جذب گردشگر و سرمایه گذار است

سمنان- دوست محمدی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه سمنان به عنوان شهر خلاق سفال و سرامیک ایران انتخاب شد، گفت: سفال و سرامیک برند سمنان برای جذب گردشگر و سرمایه گذار است.

حمید رضا دوست محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به ظرفیت های توسعه شهری و سرمایه گذاری اقتصادی شهر سمنان در راستای گردشگری و تولید صنایع دستی، بیان کرد: سمنان به عنوان شهر خلاق سفال و سرامیک ایران انتخاب شد و این نشان می دهد سفال و سرامیک بِرند سمنان برای جذب گردشگر و سرمایه گذار است.

وی با بیان اینکه وقتی شهری به عنوان برند در یک رشته مشخص می شود قطعاً یعنی ظرفیت هایی در آن بخش داشته است، تاکید کرد: هدف ما استفاده اقتصادی و اشتغال زایی از این ظرفیت ها است.

ایجاد فضای مناسب برای هنرمندان
سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان در پاسخ به سوال خبرنگار بازار درباره اقدامات برای توسعه این ظرفیت اقتصادی و گردشگری و همچنین فرهنگی، تاکید کرد: شهرداری خوشبختانه فضای مناسبی را برای هنرمندان به ویژه فعالان در حوزه سفال و سرامیک هنری ایجاد خواهد کرد.

دوست محمدی با بیان اینکه به گفته مسئولان مدیریت شهری سمنانمعماران دانشگاه طراحی این مرکز به اتمام رسانده اند، ابراز داشت: گاراژ کلانتر با معماری ایرانی و وجود عمارت های شمالی و جنوبی و تعداد اتاق های بسیار، از این پس مکانی مناسب برای صنعت سفال و سرامیک و دیگر مصنوعات هنری شهر سمنان خواهد بود که در اشتغال زایی موثر است.

وی از جانمایی خوب مرکز فروش آثار هنری و صنایع دستی سمنان به همت شهرداری سمنان خبر داد و گفت: هنرمندان باید خیالی آسوده داشته باشند زیرا ما معتقد هستیم که پیوستگی و نزدیکی این بنا به پیاده راه خیابان امام خمینی(ره) می تواند شرایط ویژه ای را برای فروش آثارشان ایجاد کند.

کد خبر: ۸۹٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha