۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
 ۳۰۰ نوع محصول ارگانیک در کشور تولید می‌شود / اروپایی‌ها مشتری ثابت محصول ارگانیک ایران
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

۳۰۰ نوع محصول ارگانیک در کشور تولید می‌شود / اروپایی‌ها مشتری ثابت محصول ارگانیک ایران

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران از تولید ۳۰۰ نوع محصول ارگانیک در کشور خبر داد و گفت: واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولیدات ارگانیک به علت اختلاف قیمت بالایی که با محصولات دیگر دارند، محدودیتی ندارد.

صدرالدین نیاورانی، در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص تولید محصولات ارگانیک در کشور، اظهارکرد: حدود ۱۱ سال از آغاز فعالیت انجمن ارگانیک کشور می‌گذرد و در حال حاضر این انجمن بیش از ۳۰۰ نوع محصول ارگانیک را شناسایی کرده و در جهت معرفی و برطرف کردن مشکلات تولید این محصولات قدم برداشته است.

 نائب رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران، افزود: تولید این محصولات مطابق با استانداردهای جهانی و کشورهای اروپایی بوده و با گذراندن مدت ۵ ساله نظارت سازمان‌های مربوطه، تولیدات صورت گرفته البته برخی محصولات در گذشته به صورت ارگانیک در کشور تولید می‌شده اما هیچ‌گونه تاییدیه‌ای از سازمان‌های جهانی برای آن‌ها دریافت نمی‌شد از این رو عرضه محصولات به صورت ارگانیک تنها منوط به تاییدیه داخلی نبوده و باید سازمان‌ها و نهادهای مسئول در خارج از کشور بر تولید آن‌ها نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به عرضه و صادرات محصولات ارگانیک ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه به دلیل بالا بودن قیمت این محصولات قادر به خرید این نوع محصول نبوده و تنها کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به این محصولات توجه کرده و برای خرید آن‌ها پول پرداخت می‌کنند.

 نیاورانی ادامه داد: از جمله محصولات ارگانیکی که به بازارهای هدف صادر می‌شود می‌توان به محصولات کشاورزی مانند گوجه-عدس-گندم- کشمش-پسته و گیاهان دارویی اشاره کرد و کشورهایی مانند: هلند و آلمان از این محصولات به خوبی استقبال می‌کنند.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران، با بیان این‌که در واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید محصولات ارگانیک به کشور مشکلی وجود ندارد، بیان کرد: واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولیدات ارگانیک به علت تفاوت قیمتی که با محصولات غیر ارگانیک دارند محدودیتی نداشته و درخواست کنندگان با مراجعه به سازمان‌های مربوطه می‌توانند برای واردات مواد اولیه مورد نیاز خود اقدام نمایند.

وی ادامه داد: اگر مواد اولیه‌ای مانند شکر که ورود آن به کشور ممنوع است مورد نیاز تولیدکنندگان محصولات ارگانیک باشد این اجازه به آن‌ها داده می‌شود که مواد اولیه ارگانیک مورد نیاز خود را برای تولید محصولات ارگانیک مانند آبمیوه ارگانیک به کشور وارد کنند.  

کد خبر: ۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha