۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
افزایش حضور خریداران در بازار؛ فروش مصنوعات طلا رونق گرفت
«بازار» گزارش می دهد

افزایش حضور خریداران در بازار؛ فروش مصنوعات طلا رونق گرفت

در چهارمین هفته اردیبهشت ماه تقاضا برای داد و ستد طلا در بازار تهران نسبتا رونق گرفت و خریداران بیشتری در مقایسه با هفته گذشته برای خرید مصنوعات طلا به بازار آمدند.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: پس از ماه ها و هفته ها که شاهد رکود در بازار طلا بودیم، حضور مردم برای خرید طلا در هفته جاری به بازار رونق داد و مذاکرات مثبت در وین امیدواری بیشتری را نسبت به آینده خوب اقتصاد ملی فراهم کرده است.

در پایان روز پنجشنبه ( ۳۰ اردیبهشت ماه) قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران به ۱۱ میلیون و قیمت نیم سکه بهار آزادی به ۵ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، قیمت سکه یک گرمی ۲۰۰ هزار تومان است و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران هم اکنون به یک میلیون و ۱۹ هزار تومان رسیده است.

در همان روز نرخ ارز نیز در بازار، دلار به رقم ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان، یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان، پوند ۳۲ هزار و ۷۸۷ تومان، درهم امارات ۶ هزار و ۲۶۳ تومان و لیر ترکیه به ۲ هزار و ۷۵۰ تومان رسید.

در هفته جاری بازار طلا و همکاران ما فعال بودند و عملا تقاضای خرید طلا در بازار بیشتر شد

در تحلیل وضعیت بازار طلا در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری «ابراهیم محمد ولی» رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به خبرنگار بازار گفت: خوشبختانه در هفته جاری بازار طلا و همکاران ما فعال بودند و عملا تقاضای خرید طلا در بازار بیشتر شد.

وی افزود: افزایش رفت وآمد در بازار شادابی خوبی به وضعیت بازار داد و انتظار داریم که این روند هفته آینده نیز تداوم داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه ارزیابی شما از بازار فروش طلا چی بود گفت: در مجموع می توان گفت که دادوستد طلا در بین اصناف و کاسب های بازار در هفته جاری رضایت بخش بود.

در آخرین هفته اردیبهشت تقاضا برای خرید طلا در بازار افزایش یافت
محمد ولی بیان کرد: در آخرین هفته اردیبهشت ماه سال جاری تقاضا برای خرید طلا در بازار افزایش یافت و امیدواریم این روند همچنان در بازار ادامه پیدا کند و شاهد رونق نسبی در بازار طلا فروشان باشیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص وضعیت طلا در بازارهای جهانی و قیمت آن دراین بازار، گفت: در بازارهای جهانی قیمت طلا وابسته به ارزش دلار است و هرچه ارزش دلار کاهش یابد، قیمت طلا افزایش می یابد.

محمد ولی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص قیمت اونس جهانی طلا در هفته آینده گفت: اگر اتفاق خاصی در جهان نیافتد آرامش در بازار طلا همچنان جاکم خواهد بود و قیمت آن در بازار ثبات خواهد داشت و اونس جهانی با یک و یا دو درصد در نوسان خواهد بود.

بازگشت سکه به کانال ۱۱ میلیون تومان
با این حال یک کارشناس اقتصادی در حوزه و طلا و جواهر در گفت و گو با خبرنگار بازار بیان کرد: در هفته جاری تحت تاثیر تحولات اقتصادی به خصوص در امریکا، قیمت سکه بار دیگر به کانال ۱۱ میلیون تومان بازگشت و قیمت دلار نیز به حدود ۲۲ هزار تومان رسید.

«اکبر نقوی نیا» یادآورشد: دربازارهای جهانی قیمت اونس طلا نوسانات آنچنان نداشت و بیشتر شاهد ثبات و آرامش در قیمت طلا و اونس جهانی بودیم.

وی گفت: اوایل هفته جاری قیمت طلا در بازارهای جهانی به حدود ۱۸۳۵ دلار در هر اونس رسیده بود اما در اواخر هفته به حدود ۱۸۷۷ دلار در هر اونس رسید.

این کارشناس طلا و جواهر در پاسخ به خبرنگار بازار در خصوص حباب سکه گفت: هم اکنون حباب سکه به حدود ۱۲۰ هزار تومان رسیده است و این نشان می دهد که شاهد هیجانات غیر قابل پیش بینی در بازار نبودیم.

پیش بینی وضعیت آینده طلا در بازارهای جهانی
ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: طلا از ابتدای هفته تحت تاثیر بالا رفتن انتظارات تورمی در محیط استمرار نرخهای بهره اندک، رشد پر جنب و جوشی داشته است.

در چنین فضایی قیمتهای کالا بالا رفته و ارزش دلار ضعیفتر شده و قطعا قیمت طلا منعکس کننده وضعیت مذکور است.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب نزدیک به پایینترین حد خود در سه ماه اخیر ایستاد و طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزانتر کرد.

قیمت طلا پس از این که در اوایل مارس به پایینترین رکورد ۹ ماهه سقوط کرد، حدود ۱۹۰ دلار معادل ۱۱ درصد افزایش داشته که تحت تاثیر عقب نشینی دلار آمریکا و انتظارات تورمی بوده است.

نگرانیها نسبت به فشارهای تورمی پس از آماری که نشان داد قیمتهای مصرف کننده آمریکا در آوریل بر مبنای سالانه ۴.۲ درصد رشد کرده است، تشدید شدند. آمار مذکور سریعترین رشد تورم در بیش از یک دهه گذشته را نشان دادند.

سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش نشست سیاست پولی ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا هستند، زیرا بانک مرکزی آمریکا متعهد شده است نرخهای بهره را برای مدتی پایین نگه دارد و مقامات بانکی آمریکا مکررا تاکید کرده اند که انتظار دارند هرگونه رشد تورم کوتاه مدت باشد

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش نشست سیاست پولی ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا هستند، زیرا بانک مرکزی آمریکا متعهد شده است نرخهای بهره را برای مدتی پایین نگه دارد و مقامات بانکی آمریکا مکررا تاکید کرده اند که انتظار دارند هرگونه رشد تورم کوتاه مدت باشد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۸۵۹ دلار را شکسته و به محدوده ۱۸۳۰ تا ۱۸۴۷ دلار عقب نشینی کند زیرا موفق به شکستن مقاومت در سطح ۱۸۷۵ دلار نشده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۲۸ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۹۱۱ دلار و ۷۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۲۱۵ دلار و ۷۶ سنت معامله شد.

سرمایه گذاران به دنبال پناهگاه امن دارایی در برابر تورم هستند
تحلیلگران می گویند طلا در موقعیت خوبی قرار دارد زیرا سرمایه گذاران به دنبال پناهگاه امن دارایی در برابر تورم هستند. تجدید علاقه به طلا پس از انتشار آماری روی داد که نشان داد شاخص قیمت مصرفی آمریکا در آوریل بر مبنای سالانه ۴.۲ درصد افزایش داشت که بزرگترین رشد در ۱۳ سال گذشته بود. در این بین، قیمت تولیدکننده آمریکا هم بر مبنای سالانه ۶.۲ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد قیمت ثبت شده بود.

بارت میلک، مدیر استراتژی کالا در شرکت تی دی سکیوریتیز در گفت و گو با کیتکونیوز اظهار کرد: اگرچه تورم رشد کرده اما هنوز زود است بگوییم دائمی یا موقتی است. شرکت تی دی سکیوریتیز در حال حاضر بر این باور است که تورم موقتی است. اگرچه قیمتهای کالا همچنان بالاتر می رود اما در اقتصاد جهانی ظرفیت کافی برای پذیرش سیکل افزایشی قیمت وجود دارد. وی در ادامه افزود: با توجه به افزایش تورم و موضع بانک مرکزی آمریکا برای حفظ سیاست پولی فعلی، طولی نخواهد کشید که اونس طلا به بالای ۱۸۵۰ دلار صعود می کند. اگر این سطح قیمت که هدف اولیه در هفته جاری است، شکسته شود، هدف بعدی شکستن قیمت ۱۹۰۰ دلار خواهد بود.

کد خبر: ۸۹٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha