۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
کمبود جوجه یک روزه بزرگترین چالش مرغداران
نائب رئیس کانون صنفی مرغداران گوشتی مطرح کرد

کمبود جوجه یک روزه بزرگترین چالش مرغداران

کمبود جوجه یک روزه همچنان بزرگترین چالش مرغداران است و در حال حاضر با قیمت هشت هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد در حالی که قیمت مصوب چهار هزار و ۲۰۰ تومان است.

به گزراش بازار، حبیب اسدالله نژاد، افزود: واحدهای مرغداری در تامین جوجه یک روزه دچار بحران شده اند و بعضی از واحدها به دلیل کمبود جوجه ریزی انجام ندادند.

وی با اشاره به این که تامین نهاده‌های مورد نیاز واحدهای مرغداری نیز با تاخیر صورت می‌پذیرد گفت: قبلا نهاده‌های مورد نیاز واحدها طی یک تا دو روز به دست آن‌ها می‌رسید در حالی که این روزها این زمان به ۱۰ تا ۱۲ روز افزایش یافته که اگر تاخیرهای صورت گرفته در بارگیری نیز به آن اضافه شود این مدت زمان به ۲۰ تا ۲۴ روز می‌رسد که در این بازه زمانی، مرغدار مجبور است نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد و با قیمت چند برابری تهیه کند.

نائب رئیس کانون صنفی مرغداران گوشتی افزود: اردیبهشت ماه براساس آمار رسمی ۱۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده که این رقم از نیاز واقعی کشور حدود ۱۰ میلیون قطعه کمتر است.

وی گفت: این کاهش جوجه ریزی در آینده‌ای نزیک موجب کمبود مرغ در بازار و متعاقبا افزایش قیمت آن خواهد شد.

اسدالله نژاد با تاکید بر این که در حال حاضر ۲۰ درصد مرغ تولید کشور قطعه بندی می‌شود تصریح کرد: باید با راهکارهای قانونی جلوی قطعه بندی مرغ گرفته شود چرا که این کار بسیار سودآور است و بسیاری به دنبال آن هستند تا مرغ را قطعه بندی کرده و با قیمت بالاتر به فروش برسانند که این موضوع هم باید با نظارت‌های قانونی مرتفع شود و از کشتارگاه تا بازار نظارت ویژه‌ای بر توزیع مرغ صورت پذیرد.

کد خبر: ۸۹٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha