۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
شناسایی و جمع آوری ۱۵۰ مگاوات از رمز ارزهای غیرمجاز
مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان شرکت توانیر خبر داد

شناسایی و جمع آوری ۱۵۰ مگاوات از رمز ارزهای غیرمجاز

در پنج تا شش ماه گذشته، حدود ۱۵۰ مگاوات از رمزارزهای غیرمجاز شناسایی و جمع آوری شدند و باید ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار دستگاه از رمز ارزها در کل کشور ساماندهی شوند.

به گزارش بازار، عبدالامیر یاقوتی افزود: متناسب با فعالیت‌هایی که انجام شده، مراکز بزرگی از استخراج رمز ارزها را کشف کردند که شامل استان‌های بزرگ و حتی استان‌های محروم هم می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشترین رمزارزهای غیرمجاز از نظر مصرف انرژی در استان‌های تهران، البرز، مرکزی و اصفهان بوده است البته به این معنا نیست که بیشترین رمزارزها در این استان است بلکه مدیریت برای کشف رمزارزها در این استان‌ها بیشتر از سایر نقاط کشور اجرا شده است.

یاقوتی با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های بسیار مهم برای عبور از پیک تابستان، این است که بتوانیم با برنامه ریزی رمزارزهای غیرمجاز را جمع آوری کنیم، زیرا تاثیر زیادی بر میزان مصرف بالا دارد گفت: اگر رمز ارزهای غیر مجاز مدیریت نشوند مشکلات زیادی به وجود می‌اید، که پارسال اقدامات زیادی در بحث قانونگذاری و ساماندهی این مراکز انجام شده است.

وی افزود: اینکه بتوانیم رمزارز داشته باشیم مشکلی نیست، اما در زمان نیاز به تامین برق، باید از مدار خارج شوند، اما رمزارزهای غیرمجاز در مدیریت صنعت برق نیستند بنابراین اقدامات زیادی برای شناسایی و جمع آوری این مراکز انجام شده تا مراکز غیرمجاز را در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند به مراکز مجاز تبدیل کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا قبل از پیک بار تابستان بخش عمده مشترکان غیرمجاز رمزارز شناسایی شوند.

مدیر کل مدیریت مصرف و امور مشترکان شرکت توانیر گفت: با توجه به کمبود تولید برق، کمبود بارش‌ها و رشد تولید در صنعت و کشاورزی، برنامه ریزی‌هایی انجام شده تا مانند سال‌های قبل، از پیک به خوبی عبور کنیم.

مدیرعامل توانیر نیز گفته بود حدود ۱۵۰۰ مگاوا ت از رشد مصرف مربوط به استخراج رمز ارزهاست.

کد خبر: ۸۹٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha