۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
دستگاه‌های اجرایی همدان فروش املاک مازاد را در دستور کار قرار دهند
استاندار همدان:

دستگاه‌های اجرایی همدان فروش املاک مازاد را در دستور کار قرار دهند

همدان - استاندار همدان بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی همدان باید فروش املاک مازاد خود را در دستور کار قرار دهند، گفت: بدهی ۱۵ ساله استانداری همدان تسویه شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدسعید شاهرخی بعد از ظهر پنج شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان که در استانداری همدان برگزار شد، با بیان اینکه زمینه‌های برگزاری انتخابات سالم و رقابتی در  استان همدان فراهم است، اظهار کرد: با توجه به ماه‌های پایانی دولت، نباید برنامه‌های دستگاه اجرایی تحت تاثیر آن قرار گیرد و باید پیگیری‌ها و تلاش‌های خود را تا آخرین لحظات پایانی انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی تغییر نخواهند کرد، گفت: امسال با تدابیر مقام معظم رهبری، نام‌گذاری سال منطبق بر شرایط کشور طرح شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه برای مدیریت و توسعه استان همدان در سال سوم برنامه عملیاتی تدوین شده هستیم، عنوان کرد: مکلف به اجرای قانون هستیم و تمامی محورهای اولویت دار در حوزه اقتصادی نیز ابلاغ شده که باید مورد توجه قرار گیرند.

شاهرخی عنوان کرد: تاکنون توفیقات خوبی در زمینه تحقق برنامه راهبردی سه ساله توسعه استان همدان به دست آمده است.

طرح ها استان همدان نیازمند پیوست رسانه ای هستند
وی با اشاره به پیش روی طرح های تاثیرگذار در استان همدان، خواستار مستندسازی این موارد شد و افزود: همه طرح ها نیازمند پیوست رسانه ای هستند و مصمم هستیم تا با جدیت و قدرت و با تلاش مضاعف کارها را پیش ببریم.

استاندار همدان با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد منابع ملی و نیازمند پیگیری هستند، به پیش روی پروژه هایی چون سد گرین نهاوند با استفاده از اعتبارات ماده ۵۶ و اعتباری ۳۲۷ میلیارد تومانی و تصویب قطار شهری همدان با اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی در فاز اول آن اشاره کرد.

دستگاه‌های اجرایی همدان فروش املاک مازاد را در دستور کار قرار دهند

وی با تاکید بر اینکه این پروژه ها در توسعه استان نقش اثرگذار بسیاری دارند، عنوان کرد: باید چنین پروژه هایی مدنظر قرار گیرند تا آهنگ توسعه استان شدت یابند.

شاهرخی در ادامه صحبت های خود به بحث فروش املاک مازاد اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی فروش املاک مازاد و اضافی را در دستور کار قرار دهند.

بدهی ۱۵ ساله استانداری همدان که بالغ بر ۷ تا ۸ میلیارد تومان بود سال گذشته تهاتر شد

استاندار همدان با بیان اینکه بدهی ۱۵ ساله استانداری همدان که بالغ بر ۷ تا ۸ میلیارد تومان بود سال گذشته تهاتر شد، گفت: دستگاه های اجرایی  باید از فرصت تهاتر کمال استفاده را ببرند.

شاهرخی با بیان در تخصیص آب استان همدان محدودیت وجود دارد و نمی توان برای هر طرحی آب در نظر گرفت، گفت: باید تخصیص های قبلی که راکد شده را پس بگیریم و در کمیته تخصیص آب به طرح های جدید آب اعطا شود چراکه برخی پروژه های مناسب و مهم استان مانند گلخانه ها هم اکنون، لنگ آب هستند.

وی با اشاره به اینکه تقاضا داریم تا حداکثر تا ۱۵ خردادماه کل تخصیص های راکد باطل و در اختیار امور آب باشند تا بتوانیم تصمیم های لازم را بگیریم، عنوان کرد: در تخصیص اعتبارات پروژه ها نیز رقم قابل توجهی یعنی بالغ بر ۴۶۴ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در نظر گرفته شده و ۳۰۰ میلیارد تومان برای آب روستایی دنظر است که در این مسیر باید به نحو مطلوبی از ظرفیت های بسیج استفاده شود.

شاهرخی با بیان اینکه باید اعضای شورای برنامه‌ریزی تعامل و رابطه نزدیکی با رسانه‌های استان برای در میان گذاشتن برنامه‌ها و ارائه گزارش اقدامات خود داشته باشند، گفت: مدیران استان همدان سال گذشته توفیقات خوبی به دست آورده‌اند که قابل تقدیر است.

اعتبارات هزینه ای استان همدان تا پایان سال ۱۳۹۹ به ۴۸۵ میلیارد تومان رسید
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان نیز در خصوص وضعیت بودجه و اعتبارات ۱۴۰۰ استان همدان تشریح کرد: درآمدهای استانی (عمومی و اختصاصی) برای استان همدان به نحوی است که درآمد عمومی استان همدان برابر ۱۳میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۹۸ میلیون ریال و در آمد اختصاص استان برابر ۴۰۳ هزار و ۹۸۰ میلیون ریال است.

دستگاه‌های اجرایی همدان فروش املاک مازاد را در دستور کار قرار دهند

سیداسکندر صیدایی با بیان اینکه در مجموع درآمدهای استان همدان برابر ۱۳ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۵۷۸ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار کرد: این درآمدها به تفکیک دستگاه های اجرای و در قالب های مختلفی چون درآمد موضوع ماده ۹۹ قانون شهرداری ها، درآمد حاصل از صدور، تعویض و تمدید گذرنامه، درآمد حاصل صدور گواهینامه هوشمند، درآمد حاصل از فروش کالاهای کشاورزی، مالیات ها و درآمدهای سایر دستگاه های اجرایی است.

وی در ادامه صحبت های خود به وضعیت اعتبارات هزینه ای استانی اشاره کرد و افزود: این اعتبارات به تفکیک اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی ملی و دستگاه های اجرایی مشخص شده اند.

اعتبارات هزینه ای بالغ بر ۳۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافت

صیدایی با تصریح بر اینکه در ابلاغیه قانون بودجه ۱۴۰۰ الزاماتی وجود دارد، مثل صرفه جویی در اعتبارات سرمایه ای و تکمیل فرآیند بودجه ریزی و غیره، بیان کرد: اعتبارات هزینه ای بالغ بر ۳۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافت که با رایزنی های به عمل آمده این میزان به ۴۳۰ میلیارد تومان  و در نهایت تا پایان سال ۱۳۹۹ به ۴۸۵ میلیارد تومان رسید که ۱۰۰ درصد آن نیز تخصیص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با تاکید بر این که میزان اعتبارات هزینه ای استان در سال ۱۴۰۰ برابر ۵۳۰ میلیارد تومان عنوان شده است، تصریح کرد: کل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان همدان نیز برابر ۵۰۸ میلیارد تومان عنوان شده است.

وی با بیان اینکه محرومیت زدایی از جمله اصلی ترین موارد در اعتبارات سال جاری است، اظهار کرد: در مجموع دو هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان اعتبارات کلی است که برای استان همدان در نظر گرفته شده است.

صیدایی با بیان اینکه در طرح های دارای مجوز کمیسیون ماده ۲۳ استان همدان، تنها احداث تراموای همدان عنوان شده است، اظهار کرد: به منظور کاهش روند کاری در کمیسیون ها نیاز است دستگاه ها مدارک مورد نیاز مانند بحث های پدافندی، زیست محیطی و غیره را تکمیل کنند.

وی در تشریح این موضوع گفت: ماده ۲۳ بیمارستان اسدآباد ابلاغ شده اما تعدادی از پروژه ها در حوزه راه و بیمارستانی های استان همدان به سبب نقص مدارک نتوانسته اند مجوز لازم را بگیرند.

صیدایی ادامه داد: به سبب فروش اموال مازاد، استان همدان جز استان های برتری کشوری است و هم چنان این مهم در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.

سیاست در سال جاری به نحوی است که اولویت با پروژه های قابل اتمام و اثرگذار در معیشت مردم باشند و پروژه هایی که در سند راهبردی و عملیاتی سه ساله استان مدنظر قرار داده شده اند، مورد توجه قرار گیرند

وی با تصریح بر اینکه طی سال جاری و تاکنون پنج میلیارد تومان فروش در این زمینه داشته ایم، اظهار کرد: سیاست در سال جاری به نحوی است که اولویت با پروژه های قابل اتمام و اثرگذار در معیشت مردم باشند و پروژه هایی که در سند راهبردی و عملیاتی سه ساله استان مدنظر قرار داده شده اند، مورد توجه قرار گیرند.

صیدایی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۲۰ درصد از اعتبارات جهش تولید نیز به صورت نقدی به استان همدان ابلاغ و تخصیص یافته است.

وی به اعتبارات عمرانی استان همدان در سال ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این اعتبارات در سال گذشته برابر یک هزار و ۸۶ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: این اعتبارات در سال جاری به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان در این راستا با بیان اینکه ۹۰۰ میلیارد تومان این اعتبار مختص به حق های جدیدی است که مدنظر قرار گرفته است، ادامه داد: ۴۶۵ میلیارد تومان آن برای محرومیت زدایی، ۳۰۰ میلیارد تومان آن برای آب روستایی و ۱۲۳ میلیارد تومان نیز در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب، نمایندگان مجلس باید پروژه ها را اعلام کنند ضمن اینکه ۹ میلیارد تومان نیز در بحث راه ها مدنظر قرار گرفته است.

دستگاه‌های اجرایی همدان فروش املاک مازاد را در دستور کار قرار دهند

وی با اشاره به اینکه کارگروه امور زیربنایی استان همدان ۱۲ مصوبه طی دو جلسه داشته است، مطرح کرد: نیاز است که پروژه ها بررسی و نتیجه آن ها مشخص و برآوردهای لازم صورت پذیرد.

برخی پروژه های شهرستانی ماهیت استانی دارند
فرماندار همدان نیز با بیان اینکه بر اساس توافق های وزارت کشور با سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال ۱۳۹۹ قرار بر این شد پروژه هایی که در سال ۱۴۰۰ افتتاح می شوند، ما به تفاوت آن ها ابلاغ شود، اظهار کرد: ۱۴ پروژه در این راستا برای شهرستان همدان وجود دارد اما تخصیص ۱۰۰ در صدی آن ها ابلاغ نشده است.

محمدعلی محمدی به وضعیت توزیع اعتبارات متوازن اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه طرح های راه و کشاورزی در این اعتبارات منتفی شده باید در اعتبارات استانی به آن ها توجه شود از سویی، برخی از پروژه ها در شهرستان همدان وجود دارند که پروژه هایی با ماهیت استانی هستند.

وی در این زمینه تشریح کرد: پروژه هایی چون اردوگاه گنجنامه، تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی و تکمیل پیست اسکی تاریک دره از جمله این پروژه ها هستند بدین سان، تقاضا داریم تا از سر جمع اعتبارات کمکی شود تا این موارد را بتوانیم به پایان رسانده و از اعتبارات شهرستانی در آن ها استفاده نشود.

موزه تاریخی نهاوند نیازمند اعتبار است
فرماندار نهاوند نیز در ادامه این جلسه به یکی از پروژه های راه روستایی در شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: این راه روستایی نیازمند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و از سویی با توجه به تعطیلی موزه تاریخی نهاوند، از استاندار همدان در خواست داریم تا اعتباری را برای راه اندازی موزه ای جدید برای این شهرستان در نظر بگیرند.

مراد ناصری عنوان کرد: مجموعه ورزشی باباقاسم در این شهرستان نیز هم اکنون پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی دارد که نیازمند اعتباری دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی بود که یک میلیارد آن توسط وزارت ورزش تامین و هم اکنون درخواست اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی را برای تکمیل این پروژه داریم.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از اطلس نقشه‌های آمایش استان همدان رونمایی شد.

کد خبر: ۸۹٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha