۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
۱۶ مجوز بوم‌گردی در استان سمنان صادر شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان:

۱۶ مجوز بوم‌گردی در استان سمنان صادر شد

سمنان- مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: در سال جاری ۱۶ مجوز اقامتگاه بومگردی و همچنین پنج مجوز اقامتگاه سنتی در سطح استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی جمال ظهر چهارشنبه در نشستی با موضوع بررسی مجوزهای صادره در سال جاری به بخش های مختلف حوزه گردشگری استان سمنان به میزبانی میراث فرهنگی استان از صدور ۲۱ مجوز واحد اقامتی طی سال جاری خبر داد و ابراز کرد: ۱۶ واحد بومگردی و پنج اقامتگاه سنتی در سال جاری مجوز دریافت کردند. 

وی با بیان اینکه این اقامتگاه ها با صرف اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال راه اندازی شده اند، افزود: این بومگردی ها و اقامتگاه ها برای ۳۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: با صدور مجوزهای اقامتگاه های بوم گردی و سنتی در سال ۹۸ تعداد اقامتگاه های بوم گردی دارای مجوز استان به ۸۶ واحد و اقامتگاه سنتی به ۱۰ واحد افزایش یافت.

جمال در دومین بخش سخنان خود با بیان اینکه رستوران های بین راهی میامی بازدید می شوند، ابراز کرد:با توجه به دستورالعمل های ابلاغی در خصوص لزوم نظارت بر واحدهای گردشگری و حفظ سلامت مسافران بازدید از تاسیسات گردشگری، به صورت ماهانه انجام می شود.

وی افزود: برای پیشگیری و جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا، بازدید مشترکی با حضور ادارات نظارتی شهرستان از برخی واحدهای گردشگری انجام و ضمن ارائه راهکارها بر رفع نواقص احتمالی، تاکید شد و آموزش های لازم در خصوص ضد عفونی و پاکسازی فضاها و امکانات مجموعه ها، نحوه پیشگیری و جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا به مدیران و کارکنان واحدهای مربوطه داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان گفت: در این بازدید وضعیت سلامتی کارکنان، نحوه ارتباط و برخورد با مشتری، وضعیت لباس خدمه، کنترل معتبر بودن کارت بهداشتی، وضعیت انبار مواد غذایی، سالن پذیرایی و آشپزخانه، سالم بودن مواد غذایی، نمازخانه، سرویس های بهداشتی و... توسط کارشناسان حاضر مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و جهت رفع اشکالات، تذکرات به متصدیان واحدها داده شد.

کد خبر: ۸٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha