۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
احیای ۱۲۰ واحد تولیدی استان همدان طی یک سال/ کسب و کار دانش بنیان مورد توجه باشد
استاندار همدان خبر داد:

احیای ۱۲۰ واحد تولیدی استان همدان طی یک سال/ کسب و کار دانش بنیان مورد توجه باشد

همدان - استاندار همدان بابیان اینکه برخی واحدهای تولیدی استان همدان مستهلک شده و امکان بازگشت به کار را ندارند، گفت: پارسال ۱۲۰ واحد تولیدی در استان همدان احیا شده و به چرخه تولید برگشتند.

به گارش خبرنگار بازار؛ سیدسعید شاهرخی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان همدان که در استانداری همدان برگزار شد، با بیان اینکه سال جاری همزمان با برگزاری انتخابات و انتقال مسئولیت و رئیس جمهوری جدید خواهد بود، عنوان کرد: این وضعیت، شرایط خاص خودش را دارد ضمن اینکه روندی قانونی، طبیعی و ضروری و البته با اهمیت است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه این فضا به هیچ عنوان نباید روی روند اجرای کارها اثر بگذارد، اظهار کرد: باید تا آخرین لحظه با تمام توانمان کارها را پیش ببریم بدین سان باید دقت و توجه ویژه ای برای پیگیری امور در پیش گرفته شود.

وی با بیان اینکه سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» عجین شده است، اظهار کرد: این نام گذاری متناسب با شرایط و اولویت های کشور است و باید به این موارد توجه ویژه ای شود.

شاهرخی ادامه داد: توجه به معیشت و حمایت از تولید در استان همدان همواره مورد توجه ویژه بوده به نحوی که در این زمینه برنامه ریزی ها در قالب برنامه راهبردی و عملیاتی سه ساله استان همدان تدوین شد.

برخی واحدهای تولیدی در استان همدان مستهلک شده و امکان بازگشت به کار را ندارند

استاندار همدان با اشاره به اینکه برخی واحدهای تولیدی در استان همدان مستهلک شده و امکان بازگشت به کار را ندارند، گفت: در استان همدان کارهای بزرگ و بی نظیری انجام شده و هم اکنون نیز در حال اجرا است به نوعی که ۱۲۰ واحد تولیدی در استان همدان طی سال گذشته احیا شده و به چرخه تولید برگشتند.

وی عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ پروژه نیز هم اکنون در استان همدان در حال ساخت است که امید است با همکاری های مستدام دستگاه های اجرایی و پای کار بودن بخش خصوصی شاهد به نتیجه رساندن آن ها باشیم.

احیای ۱۲۰ واحد تولیدی استان همدان طی یک سال/ کسب و کار دانش بنیان مورد توجه باشد

شاهرخی با بیان اینکه تمامی ۳۰۰ پروژه مذکور ارزشمند و جز اولویت های استان همدان هستند، اظهار کرد: در این زمینه ۱۰۰ آیتم مشخص شد که بر اساس آن بتوانیم پروژه ها و دستاوردهای آن ها را مشخص سازیم بدین ترتیب مشخص می شود که اول انقلاب کجا بوده ایم، سال ۱۳۹۲ کجا بودیم و در نهایت، هم اکنون کجا هستیم.

ماموریت‌ دستگاه‌های اجرایی در برنامه راهبردی سه ساله توسعه استان همدان باید به صورت کامل و با تمام ظرفیت‌ها تا پایان دولت انجام گیرد

استاندار همدان با بیان اینکه ماموریت‌ دستگاه‌های اجرایی در برنامه راهبردی سه ساله توسعه استان همدان باید به صورت کامل و با تمام ظرفیت‌ها تا پایان دولت انجام گیرد، گفت: تاکنون کارهای جهشی و فوق العاده ای در سطح استان همدان پیش رفته اما اعتقاد نداریم که اینجا مدینه فاضله است بلکه کارهای زیادی نیز باقی مانده که باید به نتیجه برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه آن چه که به دنبال آن ها بوده ایم، توجه به معیشت و حمایت از تولید بوده است، اظهار کرد: در این زمینه ۱۲۰ واحد تولیدی سال گذشته به کار برگشتند و در کنار این روند، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز به عنوان محور کلیدی بعدی در حوزه اقتصادی مورد توجه قرار گرفت.

فرمانداران اهلیت سرمایه گذاران را مدنظر قرار دهند
شاهرخی در ادامه صحبت های خود بر لزوم جلب و جذب سرمایه گذاران برای اجرای پروژه های مفید و اثرگذار در سطح استان تاکید کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار و مطالعه شده امری ضروری است که باید  فرمانداران اهلیت سرمایه گذاران را مدنظر قرار داده و در این مسیر، قدم بردارند.

وی حمایت از واحدهای فعال تولیدی برای ارتقا ظرفیت تولید آن ها را از سیاست‌های جدی دستگاه‌های ذیربط دانست و عنوان کرد:  برخی از واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه تعطیل هستند که باید برای احیای آن ها قدم های جدی برداشت.

احیای ۱۲۰ واحد تولیدی استان همدان طی یک سال/ کسب و کار دانش بنیان مورد توجه باشد

استاندار همدان با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی تعطیل و البته فاقد قابلیت احیا هستند، اظهار کرد: این واحدهای باید مدنظر قرار گیرند تا بتوان آن ها را وارد چرخه دیگری کرد.

استفاده بهینه از ظرفیت، امکانات و خط تولید واحدهای تولیدی که احیای آن‌ها ممکن نیست، در دستور کار قرار گیرد

شاهرخی در تشریح این موضوع گفت: باید استفاده بهینه از ظرفیت، امکانات و خط تولید واحدهای تولیدی که احیای آن‌ها ممکن نیست، در دستور کار قرار گیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه واحدهایی هم در سطح استان وجود دارند که به دلایل مسائل قضایی متوقف یا مدعی دارند، اظهار کرد: این موارد باید لیست شوند و موانع قضایی آن ها برداشته شوند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه باید سرعت بیشتری در اجرای طرح‌های نیمه‌تمام داشته باشیم، یادآور شد: بیش از ۳۰۰ پروژه هم اکنون در سطح استان همدان در حال ساخت و نیمه تمام هستند که نیاز است آن ها به تفکیک شهرستانی اعلام و قدم ها در مسیر تسریع اجرای این پروژه ها برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بانک‌ها نگاه ویژه‌تری به طرح‌های استان داشته باشند، عنوان کرد: نیاز است منابع مالی پروژه ها تامین و قدم در مسیر تکمیل آن ها برداشته شود و تعامل نزدیکی با سرمایه گذاران و متقاضیان طرح های اقتصادی استان داشته باشیم.

شاهرخی با بیان این موضوع تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با سرمایه‌گذاران، سازندگان و متقاضیان طرح‌های مختلف تعامل نزدیک داشته باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در خدمت و حمایت از تولیدکنندگان استان همدان رضایت‌بخش است، خواستار این شد که حوزه صادرات در دستور کار حوزه اقتصادی استان همدان قرار گیرند.

توجه به استارتاپ‌های و کسب و کار جدید و دانش بنیان از اولویت‌های جدی مسئولان مربوطه باشد

شاهرخی ادامه داد: توجه به استارتاپ‌های و کسب و کار جدید و دانش بنیان از اولویت‌های جدی مسئولان مربوطه باشد.

احیای ۱۲۰ واحد تولیدی استان همدان طی یک سال/ کسب و کار دانش بنیان مورد توجه باشد

استاندار همدان در ادامه صحبت های خود با تصریح بر اینکه حمایت و خرید از کالاهای داخلی استان همدان باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد، عنوان کرد: طبق دستور رئیس‌جمهور مبنی بر فعال کردن و مولدسازی معادن، در استان نیز هرچه سریع‌تر باید مولد سازی معادن تعیین تکلیف شوند، بدین ترتیب بایسباید تی این مهم، در دستور سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان قرار گیرد.

تلاش در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز در ادامه با بیان اینکه هفته ای دو جلسه در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار می شود، اظهار کرد: از اول اردیبهشت ماه مشکلات و درخواست های واحدهای تولیدی به صورت سیستمی به ثبت می رسند.

ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه سازمان صمت نیز در قالب مرکز شبانه روزی اقداماتی را ارائه می دهد، از فعالیت این مرکز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب خبر داد و گفت: از ساعت ۸ شب تا ۸ صبح نیز تمامی مشکلات ارائه شده واحدهای تولیدی و صنعتی ضبط و در اسرع وقت به آن ها رسیدگی می شود.

وی با تاکید بر این که باید تمامی انرژی ها از سوی مسئولین استانی هم راستا باشد، گفت: باید تلاش در مسیر حل مشکلات واحدهای تولیدی هم جهت و در این مسیر قدم برداشت.

اجرای ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان همدان به تصویب رسید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان در تشریح پروژه های مصوب اقتصاد مقاومتی سال ۱۴۰۰ استان همدان با اشاره به سه گام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مطرح کرد: در این راستا ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید.

احیای ۱۲۰ واحد تولیدی استان همدان طی یک سال/ کسب و کار دانش بنیان مورد توجه باشد

سیداسکندر صیدایی در تشریح این پروژه ها مطرح کرد: در کمیته فرهنگی و گفتمان سازی تکمیل اردوگاه دانش آموزان استثنایی امیرالمومنین (ع)، تکمیل اردوگاه دانش آموزی گنجنامه، مجتمع فرهنگی هنری زنگنه، مرکز پژوهش تحقیقات آموزش تحصیلات تکمیلی، مرکز فرهنگی هنری هنرهای معاصر و مجتمع فرهنگی و هنری فیروزان به تصویب رسیده اند.

وی در تشریح پروژه های مصوب کمیته عمران و انرژی در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی سال جاری نیز از احداث مرکز جامع سرطان بعثت، پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه های فاقد پروانه، استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی بانوان بهار، ایمن سازی و اصلاح نقاط حادثه خیز و اجرای سامانه های آبیاری سخن گفت.

صیدایی ادامه داد: پروژه های پیشنهادی کمیته اقتصادی استان همدان که در این راستا به تصویب رسیده اند نیز شامل، مرکز تخصیی آموزشی کارافرینی و مهارت های کسب و کار، اجرای خوشه چرم، توسعه واحدهای گلخانه ای، افزایش فرآوری و ایجاد ظرفیت ذخیره سازی جدید و سرشاخه کاری باغات گردو است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با بیان اینکه در قالب پروزه های مصوب کمیته علمی و فناوری نیز راه اندازی مجتمع تخصصی آموزشی، تولیدی و کشاورزی نوین و تکمیل مرکز نوآوری و شتابدهی به تصویب رسید، عنوان کرد: در قالب پروژه های جهش تولید سال گذشته و طرح ها و پروژه های اقتصادی مقاومتی سال جاری اقدامات و برنامه ریزی هایی به عمل آمده است.

کد خبر: ۸۹٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha