۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
طرح کشت گلخانه‌ای در ۴۰۰ هکتار از اراضی اردبیل اجرا می‌شود
استاندار اردبیل:

طرح کشت گلخانه‌ای در ۴۰۰ هکتار از اراضی اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل - بهنامجو، استاندار اردبیل گفت: توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان با ظرفیت ۴۰۰ هکتار در دستور کار است که این موضوع نشان از رشد قابل توجه در این زمینه است.

اکبر بهنامجو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: داشتن ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در استان اردبیل، توانسته این استان را در سالیان گذشته با توسعه حائز اهمیتی روبه‌رو کند که به همین منظور باید از پتانسیل‌های موجود به نحو احسن استفاده شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

وی در ادامه با اشاره به تأمین زیرساخت‌های طرح‌های گردشگری نیز گفت: بهره‌گیری از به‌روزترین علم و تکنولوژی‌ها برای اجرای طرح‌های گردشگری نیازمند تعریف است که در صورت توجیه‌دار بودن این طرح‌ها با همکاری‌های انجام یافته اقدامات لازم در راستای تعیین تکلیف کردن پروژه‌ها در دستور کاری قرار می‌گیرد.

بهره‌برداری از باند دوم فرودگاه اردبیل در آینده‌ای نزدیک در دستور کار است
استاندار اردبیل بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای طرح‌های گردشگری با استفاده از پتانسیل‌های لازم می‌تواند سبب تسریع در تأمین ملزومات مورد نیاز از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط شود که به همین منظور باید قبل از شروع پروژه‌ها در این زمینه نسبت به نیازمندی‌های طرح و اجرای آن عملکرد و گزارشی ارائه شود تا با همکاری مسئولان در اخذ مجوزها اقدامات لازم محقق گردد.

بهنامجو تصریح کرد: بهره‌برداری از باند دوم فرودگاه اردبیل در آینده‌ای نزدیک در دستور کار است و به همین منظور درصدد هستیم تا هر چه سریع‌تر در راستای اتمام پروژه توسعه و بهسازی این طرح اقدام کرده و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم که این مسئله به نوبه خود بسیار حائز اهمیت است.

استاندار اردبیل ادامه داد: در راستای توسعه بهسازی باند فرودگاه اردبیل در حال حاضر تمهیدات لازم به عمل رسیده و اقدامات لازم برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برای سرعت‌بخشی به کار محقق شده است به طوری که از هفته آینده یک فروند هواپیما شبانه در این استان مستقر می‌شود.

توسعه مناطق گردشگری در اردبیل
وی بیان کرد: پرواز تهران - اردبیل ساعت ۲۱:۳۰ و اردبیل - تهران ۶ صبح خواهد بود که باتوسعه خطوط پروازی درصدد هستیم تا نسبت به توسعه مناطق گردشگری در منطقه فندقلو نیز اقدامات لازم را انجام داده و مجتمع‌های آب درمانی در این منطقه نمونه گردشگری احداث کنیم تا در توسعه گردشگری نیز نقش شایانی داشته باشد.

بهنامجو تصریح کرد: یکی از موارد حائز اهمیتی که در استان به تقویت واحدها و مجموعه‌های تولیدی و اشتغال‌زا کمک شایانی کرده است همکاری دستگاه قضائی، امنیتی و نظامی است که این موضوع نیز در راستای دستیابی به اهداف مورد نظر بسیار حائز اهمیت بوده است که سرمایه‌گذاران نیز باید به آن توجه بیشتری بگمارند.

وی اظهار کرد: اشتغال‌زایی برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی زمینه‌ساز تقویت و توسعه همه‌جانبه شهری است که به همین منظور نیز باید تمام سعی و تلاش مسئولان به‌کارگیری شود تا خروجی‌های مورد نظر و مثبت حاصل شود که این موضوع نیز در حال حاضر مهم و اساسی است.

ظرفیت مجتمع‌های گلخانه‌های به ۱۲۰ هکتار رسیده است
استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به توسعه نظام گلخانه‌ای در استان گفت: توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان با ظرفیت ۴۰۰ هکتار در دستور کار است که این موضوع نشان از رشد قابل توجه این مجتمع محسوب می‌شود چرا که ظرفیت مجتمع‌های گلخانه‌های در سال ۹۶ در حدود ۱۵ هکتار بود و هم‌اکنون به ۱۲۰ هکتار رسیده است.

بهنامجو بیان کرد: رشد صنعتی استان همراه با راه‌اندازی واحدهای جدید در استان اردبیل محقق شده و در این زمینه در حال حاضر تولید ۲۵ درصد لاستیک و ام. دی. اف کشور در این استان حائز اهمیت است که امسال نیز درصدد افزایش این ظرفیت از شرایط فعلی هستیم.

وی اظهار کرد: احداث بزرگ‌ترین پروژه آبی و خاکی کشور در شمال استان به عنوان پایاب سد خداآفرین در حال اجراست که به همین منظور ۴۷ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل خواهد شد و این پروژه نیازمند یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع مالی است که در تلاش هستیم ۴۷ هزار هکتار از اراضی دیم مغان را به آبی تبدیل کنیم.

استاندار اردبیل افزود: این استان در مسیر توسعه قرار دارد که به همین منظور اقدامات خوبی در این زمینه محقق شده و در این زمینه توسعه گلخانه‌ها اولویت اساسی است که در شرایط کرونایی ۱۵ هکتار از سطح زیرکشت گلخانه‌ای به ۱۲۰ هکتار رسیده و ۴۰۰ هکتار دیگر نیز در دست احداث است.

بخش صنعت استان ۳ درصد رشد داشته است
بهنامجو بیان کرد: بخش صنعت استان ۳ درصد رشد داشت و بزرگ‌ترین طرح‌های کشاورزی پس از انقلاب اسلامی توانست ۴۷ هزار هکتار از اراضی دیم را به آبی تبدیل کند که این استان در زمینه‌های گوناگون در حال حرکت است و تولید امنیت توانسته زمینه تقویت تولید اقتصادی و ارتقای معیشت را فراهم کند.

وی اظهار کرد: با تلاش‌های انجام یافته استان اردبیل قطب تحول‌یافته صنعتی نامگذاری شد و به همین منظور یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه و کمک به افزایش تولید محصولات زراعی در نظر گرفته شده تا با تلاش و جدیت برنامه‌های توسعه‌ای در استان اجرایی شود.

استاندار اردبیل افزود: احصای نیازمندی‌های نیروهای انسانی برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی استان اولویت اساسی است که در این زمینه با تربیت نیرو و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با در نظر گرفتن نیازهای واقعی جامعه درصدد هستیم برنامه‌ها را عملیاتی و اجرایی کنیم.

کد خبر: ۸۹٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha