۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کانتیننتال لوکس ترین کوپه بازار
بنتلی تعریف جدید خودروسازی انگلیس

کانتیننتال لوکس ترین کوپه بازار

شرکت خودروسازی بنتلی کوپه لوکس خود یعنی کانتیننتال را دستخوش تغییر قرار داده و آن را با یک پیشرانه  ۱۲سیلندر با آرایش W شکل به حجم ۶ لیتر به بازار عرضه می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: بنتلی یکی از خودروسازان لوکس بریتانیایی است که محصولاتش زبان زد خاص و عام است، این خودروساز تقریبا دو دهه پیش محصول کوپه لوکسی به نام کانیتننتال پا به عرصه رقابت با دو درهای اسپرت گذاشته است.
نسل سوم کانتیننتال که سال ۲۰۱۸ میلادی به جهان معرفی شد، نسبت به نسل‌های قبلی خود تغییرات بسیاری را به خود دید. در حقیقت سومین نسل کانتیننتال GT با زبان جدید طراحی بنتلی و بر پایه و اساس پلتفرم MSB فولکس‌واگن شکل گرفته است.
کانتیننتال در چند نسخه به بازار عرضه می‌شود. اما نسخه GT اسپید آن مورد بررسی ما در این مطلب است. کانتیننتال GT اسپید با خطوط تیز و حجم‌های برآمده روی بدنه استایلی تنومند دارد. زیرا پروفیل خودرو به واسطه رینگ‌های ۲۲ اینچی و خط تیز روی گل‌گیر عقب که فرم ماهیچه‌ای ایجاد کرده کاراکتری نافذ و سنگین به لحاظ بصری دارد.
چهره خودرو با پوزه کشیده و خطوط تیز روی کاپوت برخلاف سایر سوپراسپرت‌ها زیبا به نظر می‌رسد. زیرا چراغ‌های کروی‌شکل در کنار یکدیگر با گرافیک الماسی داخل آن و جلوپنجره بزرگ مستطیلی این حس را به خوبی تداعی می‌کند.

کانتیننتال لوکس ترین کوپه بازار


 در عقب این کوپه اشرافی با چراغ‌های بیضی شکل با گرافیک LED مواجه هستیم. حجم‌پردازی خاص و ماهیچه‌ی بودن گل‌گیرهای عقب و اگزوزهای بیضی شکل دوتایی در دو طرف سپر و دیفیوزر میان آن حس اسپرت بودن بیشتری به این کوپه لوکس بریتانیایی می‌دهد.
در داخل کابین کانتیننتال GT اسپید ترکیبی از طراحی لوکس و اسپرت به چشم می‌آید. زیرا استفاده از چرم باکیفیت آلکانترا، استفاده از قطعات دکوراتیو کروم و دو رنگ بودن تریم داخلی این حس را به خوبی به سرنشینان خود القا می‌کند. قرارگیری یک کلاستر(مجموعه پشت آمپر) ۱۲.۳اینچی و نمایشگر ۱۰.۲۵اینچی کنسول میانی فضای مدرنی را فراهم می‌کند.
 دسته دنده زیبای بنتلی، غربیلک فرمان اسپرت و دو پدال شیفتر پشت آن رانندگی با این کوپه لوکس را هیجان انگیز می‌کند. زیر کاپوت کشیده و چهره تنومند کانتیننتال GT اسپید یک موتور ۱۲سیلندر با آرایش W شکل به حجم ۶ لیتر قرار گرفته است.

کانتیننتال لوکس ترین کوپه بازار


 این پیشرانه حجیم با تکنولوژی TSI تویین توربوشارژ می‌تواند ۶۵۰اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتون‌متر گشتاور به ارمغان آورد. مهندسان کمپانی بنتلی با توجه به وزن ۲۲۴۴ کیلوگرمی بدنه گیربکس ۸سرعته دوکلاچه اتوماتیک برای انتقال قدرت به چهارچرخ تدارک دیده‌اند. بر این اساس تنها لازم است که پدال گاز را تا انتها فشار دهید و در ۳.۵ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰کیلومتر برساعت می‌رسید. گیربکس ۸سرعته دوکلاچه اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک آن سبب شده تا ۰.۱ ثانیه زمان شتاب اولیه کاهش یابد. حداکثر سرعت بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۳۳۵کیلومتر برساعت است. به جرات می‌توان گفت که سواری با این کوپه لوکس مشابه یک سدان لوکس است. زیرا سیستم تعلیق الکترونیکی قابل تنظیم با کمک‌فنرهای گازی میزان ارتعاش وارد به کابین را کاهش می‌دهد.
 ساختار دابل ویشبون در جلو و فایولینک در عقب با لاستیک‌های سفارشی پیرلی پی‌-زیرو سواری را نرم و باکیفیت می‌کند. طبق آنچه که کمپانی بنتلی ادعا می‌کند، سیستم Elsd(سیستم الکترونیکی دیفرانسیل با لغزش محدود) پرفورمنس خودرو را ۱۷درصد بهبود داده است.

کانتیننتال لوکس ترین کوپه بازار


 به‌طوری که با کنترلرهای الکترونیکی میزان اتلاف انرژی میان چهارچرخ و به ویژه چرخ‌های عقب کاهش یافته است. همچنین بر اساس ادعای این لوکس‌ساز بریتانیایی استفاده از سیستم ترمز کربن سرامیکی ۳۳ کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش داده است. از سوی دیگر در حالت اسپرت، سیستم ESC کنترل پایداری الکترونیکی به صورت نیمه فعال است.
زیرا با کنترل کمک‌فنرها پایداری خودرو را حفظ می‌کند. سیستم‌های به‌روز مانند: کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم تعلیق قابل تنظیم الکترونیکی، سیستم پیشگیری از تصادف، دوربین۳۶۰درجه‌ای، سیستم پایش و آنالیز وضعیت ترافیک، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی مجهزبه اندروید اتو و اپل کارپلی و سیستم پارک هوشمند برای کانتیننتال GT اسپید نصب شده است.

کد خبر: ۸۹٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha