۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
نوسان بیت کوین در بازه ۳۰ تا ۳۸ هزار دلار
هشدار چین باعث سقوط بیت کوین شد؛

نوسان بیت کوین در بازه ۳۰ تا ۳۸ هزار دلار

افت ارزش بیت کوین با سرعت بالایی ادامه دارد و این بار اعلام ممنوعیت مبادله رمز ارزها و استفاده از آنها برای پرداخت در این کشور باعث سقوط این بازار شد.

بازار؛ مونا مشهدی رجبی: در روز چهار شنبه ۱۹ می سال ۲۰۲۱ میلادی ارزش بازار رمز ارزها با شوک بزرگی روبرو شد. در این روز ارزش بیت کوین با سرعت زیادی سقوط کرد و در ساعت نه صبح این روز حتی قیمت ۳۰ هزار دلار را نیز ثبت کرده است که این پایین ترین قیمت بیت کوین در روز گذشته و در یک ماه اخیر بود.ولی در نهایت قیمت ان در انتهای ساعت کاری چهارشنبه به ۳۸ هزار دلار رسید.

در آخرین ساعات کاری چهارشنبه هر اتریوم در بازار با قیمت ۲هزار و ۶۴۲ دلار  و هر XRP با قیمت ۱.۱۸ دلار به فروش رسید و قیمت هر داج کوین در مرز ۳۷ سنت قرار گرفت. بر مبنای گزارشهای ارایه شده توسط وب سایت مارکت قیمت بیت کوین در این روز ۱۰.۵۳ درصد، قیمت اتریوم ۲۳.۴۲ درصد و قیمت XRP بالغ بر ۲۶ درصد کاهش داشته است در حالیکه ارزش هر داج کوین افتی بیش از ۲۴ درصد را تجربه کرد.

مارکت واچ نرخ کاهش ارزش بیت کوین در ماه می سال جاری را برابر با ۳۶ درصد اعلام کرده است. طبق این گزارش ارزش هر بیت کوین در روز ۱۹ می سال جاری ۴۴ درصد کمتر از متوسط قیمت در اواسط ماه اوریل بود. در ان زمان هر بیت کوین با قیمت ۶۴ هزار و ۸۲۹ دلار به فروش رسیده بود.

 اما سوال مهم این است که دلیل این سقوط چشمگیر چیست؟ وب سایت کوین دسک در مورد دلیل این سقوط نوشت:« در این روز بانک مرکزی کشور چین در مورد استفاده مردم از رمز ارزها هشدار داد و از آنها به عنوان وسیله ای برای سفته بازی در اقتصاد نام برد.

طبق این گزارش رسمی دولتی مبادله رمز ارزها یا پذیرش آنها توسط تمامی موسسات مالی و موسسات پرداختی در این کشور ممنوع است. ممنوعیت استفاده از رمز ارزها در بازاری به وسعت چین فشار زیادی به بازار رمز ارزها وارد کرد و بستر را برای کاهش شدید قیمت بیت کوین فراهم کرد.

دیوی هایلی، استراتژیست ارشد بازار رمز ارزها در مورد تحولات این روز به کوین دسک گفت: «بانک مرکزی چین بارها اعلام کرده است که رمز ارزها نمی توانند به عنوان وسیله پرداخت در کشور استفاده شوند زیرا این رمز ارزها، ارز واقعی نیستند و پشتوانه اقتصادی ندارند.

دولت چین از سال ۲۰۱۷ در مورد ممنوعیت فعالیت در این بازار هشدار داده بود و این سیاست باعث شده بود تا بسیاری از شرکتهای فعال در عرصه استخراج بیت کوین از چین خارج شوند ولی این اولین باری است که ممنوعیت استفاده از رمز ارزها و مبادله آنها در داخل چین مطرح شده است. ممنوعیتی که می تواند به راحتی بازار بیت کوین را نابود کند و ارزش سرمایه های موجود در این بازار را به شدت تنزل دهد.

کد خبر: ۸۹٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha