۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
دستورالعمل‌های تسهیل کننده تولید اجرایی شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دستورالعمل‌های تسهیل کننده تولید اجرایی شود

علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: زمانی که شعار جنگ اقتصادی در کشور مطرح است باید آرایش جنگی هم شکل بگیرد و ضوابط و دستورالعمل‌های تسهیل کننده تولید تدوین و اجرایی شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی بر سر راه واردکنندگان، صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشورمان فعالیت با همان دستورالعمل‌هایی است که در سال‌های قبل اجرا می‌شد، گفت: شعار سال‌های گذشته مبتنی بر رونق و جهش تولید و اقتصاد مقاومتی بود اما متاسفانه تنها ما شعارها را بخوبی فریاد زدیم و در عمل هنوز دارای نقاط ضعف هستیم.

وی با تاکید بر لزوم اجرای عملی سیاست های اقتصادی برای تقویت تولید، ادامه داد: تسهیل فرایند کسب وکار در کشور یکی از اساسی‌ترین و مهمترین اقدام در راستای رفع موانع تولید است، زمانی که شعار جنگ اقتصادی در کشور مطرح است باید آرایش جنگی هم شکل بگیرد و ضوابط و دستورالعمل‌های تسهیل کننده تولید تدوین و اجرایی شود تا تنها دغدغه تولیدکنندگان برای ارتقا کیفیت تولیدشان باشد.

علیزاده تصریح کرد:متاسفانه  شعار جهش تولید در دولت معنایی نداشته و مسئولان مربوطه روز به روز بیشتر به دنبال ایجاد اهرم‌هایی بودند تا جلوی تولید را بگیرد. بسیاری از شرکت‌ها شعار جهش تولید را با ادبیات خود معنا کرده و از تدوین و اجرای ضوابط و دستورالعمل‌های جدید جلوگیری کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه شیوع کرونا همراه با بیماری برای ما بیداری هم آورد، تاکید کرد: ما چگونه توانستیم در حوزه تولید مایحتاج ابزارهای بهداشتی برای مقابله با کرونا در کوتاهترین زمان ممکن مجوزها را صادر و به تولید حتی صادرات برسانیم پس آیا نمی‌توان در سایر موارد به این سرعت عمل کرد؟ تنها به دلیل آنکه در بحث کرونا موضوع الزام در میان بود.

وی تصریح کرد: زمانی که توانستیم برای چنین موردی تنها با اخذ تصمیمات جدی و حذف کاغذ بازی و دستورالعمل‌های دست و پاگیر آنقدر پیشرفت کنیم پس می‌توان در سایر حوزه‌ها هم پیشرفت کرد. کشورمان در سنوات گذشته وارد کننده واکسن آنفولانزا بود اما اکنون برخی الزامات ما را در مسیر ساخت واکسن کرونا قرار داد و بزودی یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان مهم این واکسن خواهیم شد.

کد خبر: ۸۹٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha