۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
واردات بی‌رویه کارخانه‌ها را قربانی می‌کند
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

واردات بی‌رویه کارخانه‌ها را قربانی می‌کند

نوروزی، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: در بازدیدی که یکی از نمایندگان از کارخانه‌ای داشتند، تعداد کارگرهای آن از ۴۰۰ نفر در چند ماه قبل به چهار نفر رسیده و علت آن واردات بی رویه است.

به گزارش بازار، حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی سوال، تحقیق و تفحص از مسئولان را یکی از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: از میان این وظایف، رایج ترین و مهم‌ترین این اقدامات سؤال کردن است. وقتی نمایندگان یک ضعف یا خطایی را در مسئولین مشاهده می کنند نظارت خود را تحت عنوان سؤال از آن مسئول مطرح می کنند.

وی از سؤال کریمی قدوسی یکی از نمایندگان مجلس از وزیر صمت گفت و عنوان کرد: از زمانی که وزیر مربوطه به این پست دست یافتند، سؤالی را درباره گرانی سرسام آور سیمان در کشور و علت واردات بی رویه کالا مطرح کرد. این نماینده مجلس در حقیقت با این سؤال تأکید کردند وزیر جدید صمت در آن زمان نسبت به کنترل وضع موجود اقدام کنند و وزیر نیز قول هایی در روز رای اعتماد در این خصوص داد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه وزیر صمت به قول های خود درباره کنترل قیمت سیمان و کاهش واردات عمل نکرده است، اظهار کرد: در این راستا کریمی قدوسی سؤال خود را مجدداً مطرح کرد و در حال حاضر این سؤال در کمیسیون اقتصاد طرح شده است. وزیر صمت در کمیسیون حضور یافت و مناظره ای بین وزیر و نماینده مجلس برگزار شد.

وی از قانع نشدن نماینده مجلس از پاسخ های وزیر صمت در کمیسیون اقتصاد خبر داد و بیان کرد: سؤال کریمی قدوسی در خصوص اجرای ماده ۲۰۷ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به صحن علنی آمد و سؤال مربوطه در صحن علنی طرح شد. در این شرایط، نمایندگان درباره اینکه آیا قانع شده ‌اند رای گیری کردند و پس از رای گیری مشخص شد کلیات مجلس قانع نشده است و در نتیجه اخطاری به وزیر صمت داده شد.

این نماینده مجلس اشاره کرد: کریمی قدوسی نماینده مجلس اعلام کرد قبلاً از یک کارخانه در مشهد بازدید کرده بود که ۴۰۰ کارگر داشت اما در بازدید جدیدی که انجام داده است، این تعداد به چهار نفر رسیده است و فقط نگهبانان باقی مانده است. علت این موضوع را واردات بی رویه قطعات یدکی از چین عنوان کردند.

کد خبر: ۸۹٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha