۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
 هیچ گزارشی مبنی بر قاچاق علوفه از بخش عشایری نداشتیم
رئیس سازمان امور عشایر ایران:

هیچ گزارشی مبنی بر قاچاق علوفه از بخش عشایری نداشتیم

علایی مقدم، رئیس سازمان امور عشایر ایران، درمورد خبر قاچاق علوفه گفت: طی بازرسی‌هایی که از کلیه مسیرهای شبکه توزیع انجام دادیم هیچ گزارشی مبنی بر قاچاق علوفه از بخش عشایری نداشتیم.

به گزارش بازار، شاهپور علایی، رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار کرد: شبکه توزیع در بخش امور عشایر کشور به گونه ای طراحی شده که امکان قاچاق علوفه وجود ندارد و اگر چنین موردی اتفاق بیفتد قطعا بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: ما از بخش بازرسی و حراست سازمان امور عشایر ایران، کلیه مسیرهای شبکه توزیع را کنترل کردیم و هیچ گزارشی مبنی بر قاچاق علوفه از بخش عشایری نداشتیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه سیستم توزیع در جامعه عشایری با سیستم توزیع در بخش دامدارس صنعتی متفاوت است، تأکید کرد: شخص عشایر هیچ وقت نهاده را نمی گیرد که بخواهد آن را قاچاق کند و یا آزاد بفروشد و هرگونه جابجایی دام و علوفه با کارت شناسایی عشایر انجام می شود.

در ادامه، دکتر حسین رئیسی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بنده این قضیه را از همکاران در منطقه غرب کشور جویا شدم و اکثرا موضوع قاچاق علوفه را تأیید نمی کردند.

وی افزود: البته ممکن است این اتفاق در حد محدودی صورت گرفته باشد اما آنچنان وسیع و گسترده نیست که قابل توجه باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: همه کالاهایی که از خارج وارد می شوند مانند نهاده های دامی بسیار حائز اهمیت هستند چون ما بابت آن ها ارز ترجیحی می دهیم. واردات باید در سامانه بازارگاه بارگذاری شود تا دامدار امکان خریداری و دسترسی داشته باشد اما متاسفانه بازار سیاه شکل می گیرد و ممکن است به خارج از کشور هم قاچاق شود.

این نماینده مجلس واقعی کردن قیمت ها را به عنوان راهکار اصلی برای حل این معضل عنوان کرد و افزود: اگر قرار به حمایت و یا تخصیص یارانه ای به این بخش باشد ما معتقدیم که باید به انتهای زنجیره داده شود و کالا با قیمت ارز آزاد در بازار عرضه شود.

رئیسی از ناهماهنگی بین شبکه واردات و توزیع به عنوان یکی از عوامل سوء استفاده از این بخش یاد کرد و گفت: تنها راه پیشگیری مطمئن این است که ارز ترجیحی در اختیار هر کسی قرار نگیرد و امکان رانت و سوء استفاده از بین برود.

کد خبر: ۸۹٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha