۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
بورس مازندران همچنان روی موج منفی
بازار بررسی کرد

بورس مازندران همچنان روی موج منفی

ساری- بورس مازندران همچنان روی موج منفی بوده و این مسئله تمایل سهامداران برای فروش نمادها را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سهم مازندران از سبدگردانی در بازار بورس، موج منفی آن شده و این عامل سبب شده تا هر هفته شمار فروشندگان نمادهای بورسی در تالار شیشه ای نسبت به قبل شتاب و پیشی گیرد.

تلاش ها و برنامه ها برای ثبات بخشی با بازار بورس تاکنون نتیجه بخش نشده و این عامل خروج سرمایه ها از این بازار و سوق دادن به سمت ارز دیجیتال را رقم زده است و هر روز ارقام قابل توجهی در این بازار ناشناخته جدید سرمایه گذاری می شود.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه هفته جاری ۸۲ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۹۵۵ سهم در بازار بورس استان داد و ستد شده است، ارزش آن را بیش از ۶۵۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: ارزش ریالی سهام خریداری شده ۲۶۷ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام ۳۸۴ میلیارد ریال بوده است و در این هفته سهام شرکت های صندوق واسطه گری مالی یکم، سهام پالایش نفت تهران و اصفهان و بیمه پاسارگاد بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند.

جعفری با عنوان اینکه ۴۱ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۵۹ درصد مربوط به فروش بوده است، ادامه داد: شاخص قیمت نیز با ۲۹ هزار و ۲۳۳ واحد  کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۶۷ واحد رسید.

به گزارش بازار، روند معاملات بازار بورس مازندران نسبت به دو هفته قبل اگرچه افزایش نسبی داشته است اما موج منفی و دستوری موجود در بازار بورس، سرمایه گذاران را ناراضی و دلسرد کرده است.

بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار سهامدار عدالت در مازندران وجود دارد.

کد خبر: ۸۹٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha