۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
برنامه‌ریزی ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی از طریق بازگشت واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهای فعال
معاون وزیر صمت مطرح کرد

برنامه‌ریزی ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی از طریق بازگشت واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهای فعال

معاون وزیر صمت گفت: سال گذشته برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران احیاء ۱۵۰۰ واحد صنعتی راکد بود که خوشبختانه ۱۵۵۷ واحد غیرفعال با سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد تومان به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان با بیان این مطلب افزود: برای سال ۱۴۰۰ نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم با کمک کلینیک‌های کسب و کار که ۵۰۰ مشاور را در خود جای داده‌اند، علاوه بر واحدهای راکد داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی، واحدهای غیرفعال خارج از آن‌ها را نیز به چرخه تولید بازگردانیم.

وی با اشاره به این‌که مشاوران کلینیک‌های کسب و کار با ارزیابی و بررسی‌های کارشناسی، علل رکود واحدها را تشخیص و راهکار مناسب را ارائه خواهند داد، اضافه کرد: در این بررسی‌ها مشخص شد حدود ۵۷ درصد مشکل کمبود نقدینگی و بیش از ۱۶ درصد مشکل فقدان بازار دارند. همچنین برخی نیازمند ماشین آلات، برخی دیگر نیازمند مواد اولیه، برخی مشکلات زیرساختی و برخی هم دارای مشکلات قضایی و اختلاف میان شرکاء هستند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در همین راستا در سال جاری ۴۰۰ واحد در خارج از شهرک‌های صنعتی و ۱۶۰۰ واحد در داخل شهرک‌های صنعتی هدف گذاری شده‌اند که در دو بخش واحدهای تحت تملک بانک‌ها و واحدهای تحت تملک بخش خصوصی بازفعال شوند.

رسولیان در پاسخ به سئوال یکی از شنوندگان این برنامه درخصوص سرانه اشتغال واحدهای تولیدی احیاء شده بیان کرد: در شهرک‌های صنعتی راه اندازی هر واحد صنعتی ۲۰ شغل ایجاد می‌کند. در سال گذشته با بازگشت واحدهای راکد به عرصه تولید ۲۷ هزار شغل جدید ایجاد شد و یکی از اهداف ما در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی بستر ۱۰۰ هزار شغلی است که در بخش بازگشت واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهای فعال به دنبال آن هستیم.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری درخصوص حمایت از واحدهای صنعتی احیاء شده اظهار داشت: وقتی واحدی احیاء می‌شود، شرایط ثبات این واحد تولیدی، از جمله تأمین ماشین آلات، تغییر تکنولوژی، تأمین مواد اولیه و ... باید مهیا شود، اما مهم تداوم این امر است، که در این راستا امسال مبالغی در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه تخصیص داده شده است تا در اختیار سرمایه گذاران طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با ایجاد و توسعه مراکز خدمات فناوری و کسب و کار و مشاورانی که در این حوزه درحال فعالیت‌اند، مصمم هستیم از بدو واگذاری زمین به سرمایه گذاران تا مراحل حین و پس از تولید همراه تولید کنندگان باشیم و موانع پیش روی فضای کسب و کار آن‌ها را مرتفع نماییم.

رسولیان همچنین به شناسایی ۳۶۰ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان شدن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز اشاره و اضافه کرد: برای کمک به شرکت‌های دانش بیان که تکنولوژی‌ و روش‌های جدید تولید را به ظرفیت صنایع کشور بیافزایند، امسال بسته مشوقی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اختصاص داده شده است که برای اولین بار و در راستای حمایت از این شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۸۹٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha