۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
آغاز عملیات احداث راه‌آهن شلمچه-بصره در یک ماه آینده
معاون‌برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه خبر داد

آغاز عملیات احداث راه‌آهن شلمچه-بصره در یک ماه آینده

غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی احداث محور ریلی شلمچه به بصره به عنوان یکی از کریدورهای مهم ارتباطی بین دو کشور ایران و عراق به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عملیات احداث راه‌آهن شلمچه بصره گفت: عملیات احداث این محور ریلی به طول ۳۵ کیلومتر با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون یورو به زودی وارد مرحله اجرا می‌شود.

غفاری در جلسه مشترک بررسی و آغاز عملیات اجرایی و تکمیل محور شلمچه – بصره با حضور نمایندگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ان‌شاءالله طی هفته آتی تمام مشکلات و ابهامات موجود در خصوص اجرایی کردن مصوبه هیات وزیران و تامین مالی این طرح برطرف خواهد شد.

وی با اشاره اینکه احداث این محور نقش مهمی در ایجاد تعامل منطقه‌ای، زیارتی و جابه‌جایی مسافر و کالا بین دو کشور همسایه خواهد داشت، افزود: امیدواریم به یاری خداوند حداکثر ظرف یک ماه آینده شاهد کلنگ‌زنی این پروژه مهم و زیرساختی باشیم.

کد خبر: ۸۹٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha