۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
ناامیدی خریداران از افت قیمت آهن

ناامیدی خریداران از افت قیمت آهن

در میان قیمت هایی که از سوی تولیدکننگان انواع محصولات فولادی اعلام شد، شاهد افزایش قیمت میلگرد بودیم؛ به این صورت که اغلب شرکت ها حدود ۲۰ الی ۲۰۰ تومان قیمت های اعلامی خود را افزایش دادند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، آمار منتشر شده از وضعیت روز گذشته بازار آهن نشان می دهد که این بازار تحت تاثیر عوامل بسیاری که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد با افزایش قیمت ها مواجه بود. بازار ارز در ابتدای روز روند با ثباتی را سپری می کرد اما این روند دوام چندانی نداشت و از ساعاتی از روز نرخ ارز مجددا افزایشی شد و از کانال ۲۳ هزارتومان عبور کرد و به ۲۳ هزار و ۲۵۰ تومان رسید.

از سوی دیگر روز گذشته در معاملات بورس کالا شاهد رقابت ۰/۷ درصدی برای خرید شمش بودیم، اما لازم به ذکر است که عبور قیمت شمش از کانال ۱۲ هزارتومان و همچنین رسیدن میانگین قیمت های پیشنهادی به چیزی حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان را می توان هشداری برای افزایش قیمت ها در نظر گرفت.

از بازارهای جهانی نیز خبرهایی از افزایش مجدد قیمت سنگ آهن به گوش می رسد؛ در این میان تقاضای قوی از رشد قیمت محصولات فولادی همچنان حمایت می کند و این به معنای آن است که افزایش سه درصدی قیمت پایه شمش که روز گذشته بدون در نظر گرفتن عدم تقاضای واقعی در بازار با آن مواجه شدیم، احتمال دارد هفته آتی نیز مجددا تکرار شود. تمام این شرایط کافی بود تا تولیدکننگان انواع آهن آلات به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کنند. البته برخی همچنان قیمت های اعلامی خود را بدون تغییر اعلام کردند، اما جو کلی بازار با شیب ملایم صعودی همراه بود.

در میان در قیمت هایی که از سوی تولیدکننگان انواع محصولات فولادی اعلام شد، شاهد افزایش قیمت میلگرد بودیم؛ به این صورت که اغلب شرکت ها حدود ۲۰ الی ۲۰۰ تومان قیمت های اعلامی خود را افزایش دادند و تعداد قابل توجهی نیز محصولات خود را بدون تغییر در قیمت ها روانه بازار کردند.

قیمت میلگرد ۱۴ راد همدان با نرخ ۱۴ هزار و ۷۱۵ تومان اعلام شد و شرکت نورد گلستان قیمت میلگرد خود را ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد که بیشترین قیمت اعلام شده در میلگرد سایز ۱۴ در روز گذشته محسوب می شد. شرکت بردسیر کرمان نیز کمترین قیمت میلگرد را با نرخ ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان برای محصولات خود در نظر گرفته بود.

در بازار نبشی و ناودانی، بیشتر محصولات با ۱۰۰ تومان افزایش قیمت اعلام و روانه بازار شدند و برخی نیز در این میان ترجیح دادند قیمت های خود را بدون تغییری اعلام کنند؛ لازم به ذکر است که تعدادی از شرکت های این حوزه به بستن فروش خود اقدام کردند و با اعلام قیمت دوم، به افزایش قیمت اقدام کردند.

در بخش دیگر، در بازار تیرآهن نیز شاهد افزایشی بودن قیمت های اعلامی بودیم؛ به نحوی که قیمت تیرآهن کیلویی ۱۰۰ تومان افزایش همراه با ثبات را شاهد بود. در بخش تیرآهن شاخه ای، در شاخه های پر فروش یک شرکت بدون تغییر قیمت محصولات خود را در این حوزه اعلام کرد و قیمت تیرآهن ذوب آهن نیز با افزایش ۳۰ الی ۴۰ هزار تومانی اعلام شد. فروشندگان پروفیل نیز همچون سایر بخش ها افزایش قیمت را در محصولات خود اعمال کردند، به این صورت که قیمت پروفیل روز گذشته ۱۰۰ تومان افزایش یافت و در این بین برخی مبادی نیز ثبات قیمت داشتند.

با وجود شرایطی که در بازار به وجود آمده است، دغدغه این روزهای متقاضیان در بازار آهن یافتن بهترین زمان جهت اقدام به خرید می باشد. با توجه به اینکه به روزهای برگزاری انتخابات نزدیک می شویم احتمال نوسان قیمت ها در بازار وجود داشته و همچنین ممکن است با کاهش قیمت ها نیز مواجه شویم؛ اما شواهد همواره ثابت کرده است که روند نزولی قیمت ها دوام چندانی نداشته است. بنابراین متقاضیان می بایست با در نظر گرفتن نقدینگی و نیاز خود و همچنین توجه به شرایط بازار به خرید آهن آلات مورد نیاز خود اقدام کنند.

کد خبر: ۸۹٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha