۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
رشد ۲۵ درصدی تولیدات گلخانه ای| سطح زیرکشت گلخانه ها در ۱۴۰۰ به ۲۵ هزار هکتار می رسد
مدیر کل دفتر امور گلخانه ای وزارت جهاد خبر داد

رشد ۲۵ درصدی تولیدات گلخانه ای| سطح زیرکشت گلخانه ها در ۱۴۰۰ به ۲۵ هزار هکتار می رسد

تقوی، مدیر کل دفتر امور گلخانه ای وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال قبل حدود سه میلیون و ۲۰۰هزار تن محصولات گلخانه ای در کشور تولید شده و برای سال جاری قصد داریم حجم تولیدات را به ۴ میلیون تن برسانیم.

بازار؛ گروه کشاورزی: غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص حجم تولیدات محصولات گلخانه ای در سال گذشته به «بازار» گفت: اگرچه هنوز آمارهای دقیق مربوط به تولیدات سال ۹۹ در دسترس نیست اما پیش بینی ما این است که در این سال نسبت به سال قبل تر ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد داشته ایم.

تقوی افزود: در حالی که در سال ۹۸ میزان تولیدات دو میلیون و ۸۰۰هزار تن بوده است و بر اساس برآوردهای انجام شده حجم تولیدات در حوزه سبزی و صیفی جات در سال ۹۹ به میزان ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی در تولیدات گلخانه ای عمدتا مربوط به توسعه گلخانه ها، ارتقا دانش فنی تولیدکنندگان است.

وی ادامه داد: بخش دیگری از این رشد تولید به دلیل انتقال تکنولوژی از دیگر کشورها به ایران و همچنین تولید و همچنین استفاده از تکنولوژی های نوین تر داخل بوده است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر سطح زیر کشت گلخانه های کشور ۲۱هزار و ۸۸۰ هکتار است که برای سال ۱۴۰۰ برنامه توسعه آن تا ۲۵هزار هکتار را داریم.

کد خبر: ۸۹٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha