۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
وزارت صمت متولی تجارت خارجی است| مخالف قیمت‌گذاری دستوری هستیم
وزیر صمت در نشست با انجمن‌های لوازم خانگی:

وزارت صمت متولی تجارت خارجی است| مخالف قیمت‌گذاری دستوری هستیم

رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت حامی تولید است و هدف ما این است که در داخل وزارت صمت مانعی برای تولید کنندگان و صنعتگران وجود نداشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علیرضا رزم حسینی در نشست تخصصی با انجمن‌های لوازم خانگی و قطعات مرتبط که به منظور احصاء و حل مشکلات این بخش برگزار شد، گفت: برای سال ۱۴۰۰ تولید ۱۶.۶ میلیون دستگاه لوازم خانگی و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات هدف‌گذاری شده است.

وزیر صنعت، ‌ معدن و تجارت با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری درخصوص تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها به برخی از اقدامات وزارت صمت در راستای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال وزارت صمت با برگزاری جلسات متعدد، با مشارکت بخش خصوصی و با یک نگاه کارشناسانه اقدام به تدوین بسته‌ پیشنهادی در زمینه مانع‌زدایی و حمایت از تولید کرد و با ارائه این بسته در سه سطح وزارتخانه، دولت و مجلس شورای اسلامی، نسبت به معرفی مانع‌ها و مشکلات حوزه تولید و پیشنهاد راه‌حل‌های کارشناسی برای رفع آن‌ها ارائه داد که در صورت تصویب سریع این پیشنهادات در ستاد اقتصادی دولت، بسیاری از مشکلات حوزه تولید حل خواهد شد.

رزم‌حسینی با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی در احصاء مشکلات حوزه تولید گفت: با توجه به اینکه وزارت صمت یکی از متولیان حوزه تولید است بسته اول در رابطه با مقررات و اختیارات درون سازمانی وزارتخانه تدوین شد و در گام نخست موضوع تفویض اختیارات و حذف مقررات و بخشنامه‌های زائد اجرا شد.

وزیر صمت با اشاره به نقش سایر دستگاه‌ها در حوزه تولید، بسته دوم را مربوط به عملکرد و اختیارات سایر دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: بسته دوم مربوط به سایر دستگاه‌های مرتبط با حوزه تولید است که دولت مستقیم تصویب می کند و بسته سوم مربوط به قوانین مزاحم و مربوط به مجلس شورای اسلامی است که هفته گذشته به صورت کتبی برای رئیس مجلس ارسال شده است.

وی در ادامه نشست از مدیران انجمن های حاضر در جلسه خواست تا با معرفی مشکلات و موانع تولید و ارائه پیشنهاد برای رفع آن‌ها گفت: به عنوان نمایندگان بخش خصوصی و کسانی که در میدان هستید، پیشنهادات خود را در خصوص اقداماتی که وزارت صمت راسا می تواند در رفع موانع تولید انجام دهد را ارائه دهید.

رزم حسینی در ادامه تاکید کرد : هدف ما این است که در داخل وزارت صمت مانع و مشکلی برای تولید کنندگان و صنعتگران وجود نداشته باشد و بتوانیم به مشکلات برسر راه تولید کنندگان که مربوط به سایر دستگاه هاست بپردازیم.

وی با استناد به مصوبات ۱۷۷ و ۲۱۴ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و با تاکید بر حمایت وزارت صمت از تولید، تصریح کرد: با پایمردی و پا فشاری وزارت صمت و حمایت شخص آقای رییس جمهور مصوبات خوبی در جهت تسهیل تولید تصویب شد که بر اساس آن‌ها تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و ارز لازم برای واردات آن‌ها از طریق واگذاری ارز حاصل از صادرات و ارز اشخاص به تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه امکان پذیر شد و مشکلات موجود در این بخش تا حد زیادی مرتفع گردید.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه وزارت صمت مدافع تولید کشور است و در این زمینه نیاز به همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌هاست گفت: شما متولی واحد تولید هستید که وزارت صمت نیز حامی تولید کننده و مسئول این بخش است؛ تشکل‌های و بخش خصوصی باید در زمینه رفع موانع تولید و اینکه چه اقداماتی را وزارت صمت می تواند انجام دهد که موانع رفع شده، بنگاههای لوازم خانگی حمایت شوند و تولید افزایش یابد را پیشنهادات بدهند.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه تولید کنندگان باید مدفع مصرف کننده باشند، عزم و تلاش جدی بخش خصوصی و تولید را در کنار حمایت و همکاری سایر دستگاه‌ها در افزایش تولید و تحقق شعار سال ضروری دانست.

کد خبر: ۸۹٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha