۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
موافقت مجلس با کلیات طرح تقویت امنیت غذایی
در صحن علنی صورت گرفت؛

موافقت مجلس با کلیات طرح تقویت امنیت غذایی

نمایندگان مردم در مجلس با کلیات طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، با کلیات این طرح با ۱۹۶ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست گفت: طرحی که در دست نمایندگان است، طرح رفع موانع تولیدات کشاورزی است، امنیت غذایی با اتکا به تولید داخلی در اصل ۳ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی تاکید فراوانی شده است. تاکیدات امامین انقلاب هم بر مهم بودن بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی در جای جای صحبت های ایشان داشته و داریم.

وی افزود: در اسناد بالادستی از جمله سیاست های کلی نظام در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی هم بحث امنیت غذایی ثبت شده، اما علی رغم تمامی تاکیدات متاسفانه در طول سال های گذشته به بخش کشاورزی به عنوان یک بخش ابزاری و یک بخش معیشتی نگاه شده است. همه در حوزه انتخابیه با کشاورزان سروکار دارید و مشکلات عدیده آنها را شاهد هستیم. ما متاسفانه نتوانستیم از ظرفیت خدادادی کشاورزی کشور استفاده کنیم. امروز کشاورزی ما به عنوان بخش اقتصادی دیده نمی شود و به عنوان بخش معیشتی دیده می شود.

کد خبر: ۸۹٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha