۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
انتقاد از وارداتی شدن کارکرد مناطق آزاد
رئیس مجمع نمایندگان مازندران مطرح کرد

انتقاد از وارداتی شدن کارکرد مناطق آزاد

ساری- زارعی، رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه وارداتی شدن کارکرد مناطق آزاد از ایرادات اساسی است، گفت: با رفع این ایرادات منطقه آزاد تجاری مازندران پیگیری می شود.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه منطقه آزاد در کشور امتحان خود را خوب پس نداده است، افزود: این موضوع مایه انتقاد جدی است زیرا این منطقه به جای صادرات، کارکرد وارداتی به خود گرفته که جزو ایرادات اساسی است.

وی با اظهار اینکه واردات محور بودن ایراد عمده مناطق آزاد در کشور محسوب بوده و سبب ضرر و زیان های درازمدت در کشور شده است، افزود: خوشبختانه در حال حاضر حساسیت هایی در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره وجود دارد و پرونده های مناطق آزاد را به طور دقیق بررسی می کنند.

وی با عنوان اینکه منطقه آزاد به معنای منطقه توسعه بازار محسوب می شود، گفت: طرح برخی مسائل نظیر آزاد بودن واردات خودروها و غیره جزو مسائل حاشیه ای است در حالی که در مناطق آزاد توانمندی برای تاجران و تولیدکنندگان وجود دارد که برای توسعه بازار و صادرات برنامه ریزی کنند.

زارعی با اشاره به بازار ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون نفر کشورهای حاشیه در شمال نظیر سی آی اس و غیره ادامه داد: در مناطق آزاد نباید به دنبال پاک کردن صورت مسئله باشیم و باید حل مسئله مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با عنوان اینکه در نظام جمهوری اسلامی مسئله ای لاینحلی نداریم و باید از همه امکانات برای انجام کارهای مردم بهره گیری کنیم، گفت: یکی از ویژگی های کار میدانی و درست این است که سراغ حل مسائل برویم.

وی گفت: می توان نقاط ضعف مناطق آزاد را با افزایش نظارت، دقت در کار و نگاه به درون و تولیدات داخلی برطرف کنیم و این که منطقه آزاد نداشته باشیم، درست نیست هرچند به آرای دلسوزان و منتقدان احترام می گذاریم اما چگونه باید از این بازار کشورهای حاشیه در تجارت آزاد استفاده کنیم.

زارعی یادآور شد: در حال پیگیری و بررسی هایی هستیم تا با نگاه رفع مناطق آزاد و تجاری، از این امتیاز در استان استفاده کنیم.

کد خبر: ۸۹٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha