۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
مبارزه با سن مادر در ۳۶ هزار و ۸۱۱ هکتار از اراضی زراعی زنجان انجام می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

مبارزه با سن مادر در ۳۶ هزار و ۸۱۱ هکتار از اراضی زراعی زنجان انجام می شود

زنجان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: مبارزه با سن مادر در ۳۶ هزار و ۸۱۱ هکتار از اراضی زراعی استان انجام می شود.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی زنجان، جواد تاراسی گفت: مبارزه با پوره‌های سن گندم در اغلب مناطق زود کاشت استان آغاز شده و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی به منظور بازدید و راهنمایی و اطلاع رسانی به کشاورزان در کلیه مناطق استان به طور مستمر حضور دارند و در خصوص تعیین تراکم جمعیت آفت و شناسایی مناطق آلوده و اعلام زمان مبارزه و رعایت اصول صحیح سمپاشی مزارع علیه پوره‌های آفت سن توصیه‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: در تعدادی از شهرستان‌ها کانون بسیج مهندسین استان همکاری خوبی در این زمینه دارند و با توجه به اهمیت زمان مناسب سمپاشی در امر کنترل آفت و جلوگیری از سن زدگی دانه‌های گندم ضروری است در مناطق گرمسیری و زودکاشت گندم که مزارع در مرحله خوشه و سنبله؛ دانه بندی و پرشدن دانه می‌باشد و تراکم جمعیت آفت به حد قابل مبارزه شیمیایی رسیده است با رعایت اصول صحیح انجام عملیات سمپاشی؛ هرچه سریع‌تر و در زمان مناسب اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: در غیر این صورت پس از سپری شدن زمان مناسب مبارزه و ایجاد خسارت آفت به محصول انجام سمپاشی مزارع بیهوده خواهد بود.

تاراسی تاکید کرد: عملیات سمپاشی مزارع علیه پوره‌های سن گندم بتدریج از مناطق هراکشت و زودرس به مناطق دیررس و کوهستانی ادامه خواهد داشت باید بطور مستمر و به ترتیب عملیات مبارزه شیمیایی با دقت و سرعت انجام بشود تا آسیبی به محصول گندم بهره برداران ایجاد شود.

وی گفت: نوزادان (پوره‌های) سن گندم باظهور خوشه و سنبله گندم با تغذیه از شیره دانه‌های گندم موجب کاهش چشمگیر کمیت و کیفیت محصول شده و مراکز خرید گندم و شرکت غله از خرید دانه‌های بیش از دو درصد سن زدگی خودداری می‌کنند و یا در صورت خرید آن شامل جریمه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز داشت: مبارزه با سن مادر در ۳۶ هزار و ۸۱۱ هکتار از اراضی زراعی استان زنجان انجام می شود.

کد خبر: ۸۹٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha