۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
ضرورت ایجاد سامانه یکپارچه الکترونیکی برای رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان
دبیر کمیته اقدام ارزی اعلام کرد

ضرورت ایجاد سامانه یکپارچه الکترونیکی برای رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان

قمری، دبیر کمیته اقدام ارزی گفت: لازم است شرایطی فراهم کرد که صادرکنندگان به صورت الکترونیکی و در قالب یک سامانه نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام کنند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری اظهار داشت: در حال حاضر صادرکنندگان برای رفع تعهدات ارز حاصل از صادرات خود به بخش‌های مختلف و سامانه‌های متعددی مراجعه کرده و یا رفع تعهدات ایشان به وسیله صرافی‌های مجاز و یا بانک‌های عامل انجام شده و بعضا فرایند ثبت و تجمیع اطلاعات با تاخیر مواجه می‌شود که این مساله محدودیت‌هایی برای صادرکنندگان در خصوص خدمات قابل ارائه از سوی بخش‌های مختلف را ایجاد می‌کند که در نهایت منجر به افزایش هزینه‌های صادرکنندگان جهت ورود به بازارهای هدف می‌شود.

وی افزود: در صورت تجمیع سامانه‌ها و درگاه‌های رفع تعهدات ارزی از طریق روش‌های مصوب، امکان گزارش‌گیری برخط ایفای تعهدات ارزی برای نهادهای مسوول وجود داشته و صادرکنندگان هم در هر لحظه می‌توانند از وضعیت و میزان رفع تعهدات ارزی خود و همچنین مانده تعهدات ارزی خود مطلع شوند.

قمری اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک و با همکاری کلیه دستگاه‌های مسئول از جمله مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بانک مرکزی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان امور مالیاتی ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان با سرعت و سهولت بیشتری انجام پذیرد.

کد خبر: ۸۹٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha