۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان
در دیدار زادبوم با سفیر ازبکستان مطرح شد؛

برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با سفیر جمهوری ازبکستان در تهران در مورد برنامه‌ریزی برای برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی با ازبکستان در خرداد ماه، گفتگو کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در نشست با بهادر عبدا... اف، ضمن بررسی توافقات انجام شده در نشست‌های پیشین، در خصوص برنامه‌ریزی برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور گفتگو کرد.

همچنین در این دیدار در مورد برگزاری دور دوم مذاکرات سند یادداشت تفاهم تجارت ترجیحی، نهایی کردن پیش نویس سند چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک، برگزاری جلسه با اتاق های بازرگانی دو کشور جهت تقویت فعالیت بخش خصوصی دو کشور و آمادگی جهت برگزاری نمایشگاه اختصاصی ازبکستان در تهران در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک تبادل نظر و مقرر شد تا پیش از برگزاری نشست پیگیری شود.

خاطر نشان می‌سازد، با توجه به اهمیت پیوند و تعامل بیشتر بخش‌های خصوصی دو کشور، مقرر شد سند همکاری میان اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و ازبکستان نیز همزمان با برگزاری اجلاس تنظیم و آماده امضا شود.

گفتنی است، حجم مبادلات تجاری کشورمان با ازبکستان در سال گذشته حدود ۲۵۶ میلیون دلار برآورد شد که از این رقم ۱۶۵ میلیون دلار صادرات ایران به ازبکستان و ۹۱ میلیون دلار واردات از این کشور بوده است. اقلام عمده صادراتی کشورمان را ماشین آلات، محصولات کشاورزی و مقاطع و محصولات آهنی و فولادی و پتروشیمی تشکیل داده و عمده کالاهای وارداتی از ازبکستان نیز شامل نخ، پنبه و کلرور پتاسیم است.

کد خبر: ۸۹٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha