۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
بزرگترین علل سقوط بخشی از تولید واردات بی‌رویه است| وزیر صمت پادوی برخی کارشناسان در وزارتخانه است
نماینده مردم مشهد در مجلس:

بزرگترین علل سقوط بخشی از تولید واردات بی‌رویه است| وزیر صمت پادوی برخی کارشناسان در وزارتخانه است

قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس ضمن انتقاد از عملکرد وزیر صمت گفت: برخی کارشناسان در وزارت صمت نقش وزیر را ایفا می کنند و وزیر پادوی آنها شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جواد کریمی قدوسی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۸ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوال خود از علیرضا رزم حسینی وزیر صمت گفت: از شهید مدرس سوال شد چرا در برابر رضاخان کوتاه نمی آید؟ پاسخ وی درس بخصوصی برای نمایندگان ملت دارد که در اینجا حاضر هستند تا به مردم مدافع اسلام کمک کنند، وی اعلام کرد در مقابل رضاخان کوتاه نمی آیم چرا که نه چیزی دارم و نه قصد دارم چیزی داشته باشم. شهید مدرس دست خود را از مال دنیا جمع کرد تا در تاریخ ایران اسلامی الگویی برای نمایندگان ملت باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ۴ سوال از وزیر صمت داشتم، تاریخ این دو سوال ۸ مهر ۱۳۹۹ بود، یعنی همان روزی که وی از مجلس رأی اعتماد دریافت کرد و قبل از ورود وزیر به وزارتخانه ۴ سوال در کارتابل ایشان بود. سوالاتی که ناظر بر عملکرد وزارتخانه است، نه آقای رزم حسینی.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین علل سقوط بخشی از تولید و تعطیلی بیش از ۴۰ هزارواحد صنعتی که سرمایه گذاران آنها را برپا کرده اند و مورد حمایت وزارت صمت نیز هستند، واردات بی رویه و قاچاق کالا است، افزود: در حوزه انتخابیه نمایندگان از واحدهای تولیدی بسیاری بازدید می کنند، نزدیک به یک دوم واحدهای صنعتی تعطیل شده اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس عنوان کرد: اگر وزیر در اتاق خود بنشیند و خارج نشود، با مقایسه دو لیست تولید داخل و کالاهای وارداتی بدون نیاز به تجهیزات با صدور یک امضای طلایی می تواند از واردات بی رویه جلوگیری و از تولید داخل حمایت کند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه مقام معظم رهبری صدور مجوز واردات کالاهای مشابه تولید داخل را حرام شرعی می دانند، گفت: از دولت درخواست جابجایی قله دماوند را نداریم، بلکه تنها خواستار جلوگیری از واردات بی رویه با امضایی طلایی هستیم.

وی ادامه داد: آقای روحانی؛ حسین فریدون را بیرون کن، زیرا با تقلید صدای شما در تماس تلفنی با گمرک بندر شهید رجایی خواستار صدور مجوز برخی اقلام دپو شده در این گمرک شد، این موضوع را در مجلس هشتم افشا کردم و مقام معظم رهبری از رئیس جمهور خواستار توضیحاتی در این زمینه شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی کارشناسان در وزارتخانه صمت هستند که نقش وزیر را دارند و وزیر پادویی آنها را می کند! وزیر باید در مقابل اینگونه کارشناسان بایستد و از اختیارات قانونی خود استفاده کند تا تولیدکننده ای که کارگرانش بیکار شده اند، به چرخه تولید بازگردد.

کریمی قدوسی گفت: از خط تولید قطعات ایران خودرو در مشهد بازدید کردم، خط تولیدی که در شرایط تحریمی وارد و با کیفیت بسیار بالایی تولید می کرد، این واحد تولیدی تعطیل شد زیرا در روبروی آن شرکتی قطعات چینی را وارد و با نام و برچسب تولید داخل، تحویل ایران خودرو می داد. دلیل افزایش قیمت خودرو، واردات قطعات است، اما ایران خودرو قطعات تولیدی از پیمانکاران ایرانی خود را تحویل نمی گیرد.

وی تصریح کرد: مطالب من ناظر بر نقشه سرویس هایی است که در این دولت به دست آقایان روحانی، جهانگیری و واعظی اجرا و خزانه را خالی و تمامی صنعت را زیر و رو کرد. با اراده وزیر می توان ۶ ماهه از واردات بی رویه جلوگیری کرد، اما اجازه آن داده نمی شود!

کریمی قدوسی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر صمت در راستای حل برخی از مشکلات قدم هایی برداشته، اما هنوز حریف نیروهای مقابل خود نشده، بنابراین توضیحات وی را قانع کننده نمی دانم.

کد خبر: ۸۹٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha