۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
نیم قرن بهره‌برداری دوستانه ایران و آذربایجان از سد ارس| تقسیم عادلانه آب و انرژی بین ۲ کشور
مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل عنوان کرد

نیم قرن بهره‌برداری دوستانه ایران و آذربایجان از سد ارس| تقسیم عادلانه آب و انرژی بین ۲ کشور

بهره‌برداری از رودخانه ارس برخلاف اغلب رودخانه‌های مرزی در دنیا که محل مناقشه‌اند، محل دوستی و موجب افتخار دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان است.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، «محمدعلی فرحناکیان» امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری آئین پنجاهمین سالگرد بهره‌برداری مشترک از سد مرزی ارس بین ایران و آذربایجان، نیم قرن بهره‌برداری دوستانه و مشترک از این سد را افتخاری در سطح بین‌المللی قلمداد کرد و افزود: بهره‌برداری از رودخانه ارس برخلاف اغلب رودخانه‌های مرزی در دنیا که محل مناقشه‌اند، محل دوستی و موجب افتخار دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز ضمن اشاره به روابط تفاهم‌آمیز دو کشور در رعایت پروتکل‌ها، برداشت حقابه و دریافت انرژی افزود: راز این تفاهم و بهره‌برداری دوستانه، برخورد فنی و تخصصی با موضوع، فارغ از هرگونه مسائل سیاسی بوده و حفظ احترام متقابل و تقسیم برابر منابع آب و انرژی تحت مدیریت مشترک این سد، به نگهداشت این تفاهم یاری نموده است.

یوسف غفارزاده با اشاره به اینکه در بحث بهره‌برداری و نگهداری از نیرگاه نهایت دقت لازم صورت گرفته است، اظهار امیدواری کرد: این سد و نیروگاه تا ۵۰ سال دیگر نیز پاسخگوی نیازها باشد.
وی افزود: مدیریت مشترک در تعمیر، نگهداری و بهره‌برداری از سد و نیروگاه و مشارکت در هزینه‌ها، پایبندی به توافقات جلسات هماهنگی و پروتکل‌ها، از عواملی است که مدیریت این سد را تاکنون با موفقیت همراه کرده است.

کد خبر: ۸۹٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha