۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
نظام رتبه بندی فرهنگیان مستقل از قانون خدمات کشوری خواهد بود
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس:

نظام رتبه بندی فرهنگیان مستقل از قانون خدمات کشوری خواهد بود

حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: نظام رتبه بندی فرهنگیان مستقل از قانون خدمات کشوری خواهد بود و وجود واژگانی همچون دانشیار، استادیار و استاد تمام در لایحه رتبه بندی معلمان باید گنجانده شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی در تشریح نشست امروز (دوشنبه ۲۷ اردیبهشت) فراکسیون فرهنگیان مجلس که با حضور حدود ۴۰ نفر از اعضای فراکسیون و وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی برگزار شد، اظهار کرد: موضوع اصلی نشست امروز لایحه رتبه بندی معلمان بود که  برای نمایندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: خروجی این جلسه این بود که نظام رتبه بندی معلمان به عنوان یک قانون مستقل از رتبه‌بندی فرهنگیان، مستقل از قانون خدمات کشوری بررسی و تصویب شود و حتی در تصویب کلیات نیز باید به این مسئله که این لایحه ویژه معلمان است، تأکید شود.

وی، وجود واژگانی همچون مربی، دانشیار، استادیار و استاد تمام در لایحه رتبه بندی معلمان را بسیار مهم برشمرد و تأکید کرد: تمام سازماندهی لایحه نظام رتبه بندی معلمان باید بر اساس این دو موضوع که در جلسه امروز بر آن تأکید شد، صورت گیرد.

حاجی بابائی ادامه داد: اجماع فراکسیون فرهنگیان و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری بر این است که این دو مهم در لایحه قید شود و مهندسی نیروی انسانی نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نیز در آن لحاظ شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا موارد مذکور در لایحه ذکر شده یا خیر، گفت: این موارد در لایحه نیست ولی پیش از این در پژوهشی که در تدوین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش صورت گرفته، در ۵۰ صفحه ذیل فصل رتبه بندی فرهنگیان در آن سند آورده شده است.

کد خبر: ۸۸٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha